• Fröken Honung

namngivningspresent

tar tacksamt emot ideer vad man kan ge till en liten på en namngivningsfest.
    jag älskar lite udda, roliga och speciella saker så låt fantasin flöda
    inga "leksaker" tack .

• Svar på tråden namngivningspresent
  • April Mamma

Udda kanske det inte är men böcker är alltid uppskattat...finns ju lite finare och dyrare varianter...Hmm..en liten udde grej kanske är att köpa ett fint vin som går att sparar tills den lille blir stor...

• aems

www.sagofabriken.se kan du beställa sagoböcker med barnet som hjälte. Vi fick en när Ella döptes och tyckte den var jättesöt.

• Fröken Honung

tack ska ni ha!

med risk för att vara besvärlig, men böcker "vet" jag att det kommer ges många, så det är inget alternativ.

barnvagnsskylt är en kul ide, men finns redan

vin är bra, men skulle gärna vilja ge ngt som är användbart nu
    ( tex en fin handgjord barnmöbel, som jag blir ensam om. tänker inte ge det men så ni fattar principen )

orkar ni klämma fram fler tips?

• Grus grus

Presentkort till fotografen, så att de kan ta kort när barnet blir lite äldre!

• Vickyb

Möbel.. en stol med barnets namn och födelse på ? Min dotter har en sådan och den är jättefin.. Lillaskutt har vi som bild.
    Sen finns det pottor i trä med barnet namn och födelse och något motiv på.. Det uppskattas!

♡ Stolt mamma till min sockersöta Linnéa ♡
  • Grus grus

Namngivningstavla! Helst sydd tex korsstygn så att det blir riktigt personligt, men det finns målade också att köpa.

• Fröken Honung

å vad glad jag blir för fler tips

stolen låter bra, men ändå inte riktigt till 100%......

jag är så satans kräsen förlåt.

jag skulle vilja ge en grej som ingen annan gett.... ngt jätteovanligt liksom.

• Vickyb

Gör en scrapbooking till henne/honom !! Det är både personligt och roligt att spara tills barnet blir större och själv kan titta tillbaks.. Fast det är ju klart.. Har du inga kort på honom/henne så kan det ju bli lite svårt !

♡ Stolt mamma till min sockersöta Linnéa ♡
  • Ella 78

En kompis barn fick en egen stjärna med karta över stjärnhimlen där den var markerad. Kul och annorlunda! Andra förslag är ett träd/buske att plantera i trädgården eller ett tallriksset, som är mer vanligt men väldigt användbart!

• Fröken Honung

härligt med fler tips

scrapbooking är jättekul men har tyvärr inte så många kort på barnet.

stjärna är tyvärr en "plojgrej" att ge bort i vår bekantskapskrets så hon skulle nog bli väldigt full i skratt

ett träd skulle vara jättebra! men i så fall ngt man har inne. som kan växa med barnet, men vara relativt stort från början.
    några bra tips på fina träd?

fler ideer någon? jag är en riktig pain in the as va?

Svar på tråden namngivningspresent