• gumzan

Vad tycker ni om att ha med ert barn på fest?

Själv tycker jag itne det är okej överhuvudtaget när barnen är med.

Stolt ung mamma till Nathalie 040320 och Hanna 060112
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om att ha med ert barn på fest?
  • My Lovely Little Lumps

tycker inte det är okej om man har med barn på en fest alls.
    det är en sak om det är typ släktträff o vissa dricker
    men fest fest NEJ

• Novus

Tycker aldrig det är okay att ha med små barn på fest. Oavsett om jag och pappan inte dricker. Dricker andra ska barn inte vara med

• Loppan79

Jag tycker det är okej om en är nykter så man kan ha koll på barnet. På våra fester händer det inte så mycket hemskheter så jag behöver hålla min dotter därifrån

• HeddaBigBum

Jag tycker det beror helt på hur onykter man pratar om. Inga barn ska behöva se sina föräldrar raggla runt och ha sig, men med det säger jag ju inte att man måste hålla sig nykter jämt. Att vuxna dricker är ju faktiskt inget konstigt... med måtta.

• Esprie

Dricker är ju ett väldigt vidd begräpp, och väldigt personligt. Svara utifrån mig (har inga barn men vad jag tycker) För mig så dricker man även om man bara tar ett el två glas till maten och mera brukar jag inte dricka och då tycker jag att det vore konstigt om man inte tar med sig barna. men däremot om man ska på "fyllefest" så finns det ingen anledning att ta med barna

• MARIA99

Tar inte med våra på fest..visst släktfest å så men inte andra fester.. vet att de urartar i vår bekantskapsfest.. även om vi ej skulle dricka det dricker vissa andra föör mkt. Ingen bra miljö för tjejerna med andra ord

• väntar o längtar

Allt beror ju på vilken typ av fest samt nivån på alkoholintag...

• jajja

Vi har ofta våra barn med oss på fest.
    fast våra fester är inte direkt dom festena man gick på som ung med tok fylla och halv rave.

det är flera av våra vänner som har sina barn med så festerna är ganska lugna och sansade.
    Så för mig är det ok att barn är med.
    jag dricker ändå inte och maken tar inte mer än en 2 öl när barnen är med.

• Rusty

Oj, vilken sorts fester är det vi menar här egentligen? I min bekantskapskrets betyder "fest" liksom bara att man träffas och har trevligt och käkar eller tar ett glas vin. Men det innebär inte nödvändigtvis att folk blir redlösa och osmakliga och olämpliga som sällskap åt små barn.

Ibland undviker vi att ta med Liten på fest för att det är smidigare att somna hemma (har en tidsinställd unge som måste somna kl 8 varje kväll...). Men inte sjutton låter vi bli att ta med ungen för att det skulle vara olämpligt? Den sortens fest har jag inte varit på på länge...

• Mrs Boysenberry

Det beror ju först och främst vad det är för fest! Egentligen är det så många faktorer som spelar in, så frågan är egentligen alldeles för bred för att kunna svara på rakt av... Vissa har ju lugna släktmiddagar bara, medan vissa har jättefester med släkten där alla barn också är med. På fest med vänner beror det ju på om festen är hemma hos någon, om där finns andra barn, och vilken typ av fest det är...

Jag har inget emot att ha med min dotter (2 år) på fest, hon har alltid fått vara med eftersom vi har en umgängeskrets där det funkar så bra. Däremot är någon av oss föräldrar nykter då, eller tar bara något glas.

Det kan ju dock vara SKÖNT ibland att få gå på fest själv, och kanske roligare för barnet att vara hos mormor eller liknande... Även föräldrar och barn tror jag behöver göra saker på var sitt håll

Svar på tråden Vad tycker ni om att ha med ert barn på fest?