• delfinen80

Jag vill göra om på toan (nån som har lust att hjälpa mig)

Jag är så innerligt trött på färgen inne på våran lilla toalett... (stora oxå för den delen, men det får vänta) Så jag skulle behöva lite tips från er duktiga här inne... Vilken färg Hur sjutton jag ska måla bakom element , toa och handfat....

Så här ser det ut nu.....

• Svar på tråden Jag vill göra om på toan (nån som har lust att hjälpa mig)
  • ebben

en skåp med spegel ovanför tvättstället!! ett "måste"!
    kanske nån hörnhylla bredvid toan?
    hållare för tandborstmuggar!!

Måla nån skön gråaktig färg.eller grönt........

• stress

OM jag var du skulle jag be en rörmockare komma och plocka ner alla saker åt dig och sedan skulle jag rolla väggarna helvita. På så sätt kan du färgsätta med handdukar och dyl.
    Jag håller själv på med min toalett uppe och har gjort så.

• delfinen80

ebben:
    Ja ett skåp måste jag köpa... Det har jag saknat massor....
    En hörnhylla låter inte helt fel deet heller....

stress:
    Det var smart.... Hur mycket kostar det att ta dit en rörmockare tror du??

• stress

Jag har dragit om vattnet på tolatten (var ett mindre badrum från början) och flyttat ett element. Tror det skulle gå på 1000-1500:-. Det varierar säkert från den ena till den andre, men jag tycker det var värt det iaf.

• ebben

den där tråhyllan du har barntoaringen hängande på kan du sätta som handdukshållare vid tvättstället!!

• ebben

o sätt upp nån förvaring för taorullar! så slipper du ha de på elementet!

stress-varför ska en RÖRMOKARE komma o plocka ner saker åt en?? kan man inte göra det själv? fattade nog inte vad du menade??hon behöver väl inte dra om vatten?

• stress

Ebben, tänkte om hon skulle måla väggarna. Inte snyggt att lämna bakom element och handfat. Visst kan man kanske göra det själv, men jag skulle aldrig våga.

• ebben

jaha!!
    då fattar jag........ ja,annars kan man ju bara måla där man når bakom elementet......... finns långa smala penslar!

• Heleri

Jag har bild på min lilla toa före och efter renovering i mitt bildgalleri, kanske kan du få någon idé där

• delfinen80

Heleri:
    Wow va snyggt.... Så skulle jag vilja ha me....
    Vad är det du har i burkarna???

• Heleri

I burkarna är det sand som jag tagit med hem från våra resor
    På varje burk hänger en liten etikett där det står varifrån sanden kommer och vilket år vi var där.

• Lola Jämtland

Lite inspiration kanske du kan få av våran gästtoalett? Bilder finns i galleriet.

Jag skulle nog måla väggarna ljusa hos dig o sätta upp nån kul tapet eller måla nån färg på väggen bakom toaletten.
    Definitivt byta spegel och handdukshängare!
    Hyllor för förvaring. Askar med lock osv....

• mammatotoo

Min lilltoa är super läcker i mörkgrått och jag målade med en elementpensel bakom elementet, det är pillrigt men det går...
    Jag har en vit plastmatta, vita lister och vitt porslin.
    Bakom toaletten hänger en panelgardin med medaljoner i turkost åsså har jag en turkos matta!!
    Jag köpte våtrumsfärg helt i onödan!!
    Lycka till!! / Petra

• delfinen80

Tack för alla tips...
    Jag suger i mig allt och ska höra med gubben va han tycker.... *hihi*
    Här skall det göras om!!!

Svar på tråden Jag vill göra om på toan (nån som har lust att hjälpa mig)