• Milla 78

Vigselring från Albrekts Guld

Har hittat en alliansring på Albrekts Guld
    en klassisk slät ring med några diamanter på rad
    den kostar 2400kr väldigt fin och ca 1500kr billigare
    än likvärdig på Smycka. Någon med erfarenhet av allians förlovningsringar från Albrekts positivt som negativt.
    Kan tillägga att vi har förlovningsringar där ifrån som vi är nöjda med.

• Svar på tråden Vigselring från Albrekts Guld
  • Duckan74

Kan inte tänka mig att det är nån skillnad på kvaliteten. Guld är ju alltid guld. Tycker du ska slå till om du känner att det är "den" ringen du vill ha. Grattis och lycka till!

• elma

min vigselring är från Albrekts, finns bild i mitt bildgalleri. Jag är supernöjd, dock har jag gått ner i vikt så den har blivit alldeles för stor, ska ta in den snart! De köper väl utan mellanhänder, det är väl det som påverkar priset tror jag!

• Korallen

Guld är alltid guld men stenarna får du räkna med är av annan kvalité. Det finns ju alltid en anledning till varför det är billigare.
    Bryr man sig inte om om det är VS eller SI, Wesselton eller Top Wesselton osv. så kan man ju köpa den billigare.

Tänk på blodtrycket!
  • Fru Myhr

Vet att stenarna i Albrekts ringar ofta har betydligt sämre kvalitet än W/SI (som är det lägsta andra kedjor använder) Albrekts använder ofta Pique-diamanter, där man tydligt med ögat kan se hur smutsiga stenarna är, fulla med inneslutningar... inget jag skulle rekomendera. Rekomenderar då hellre att köpa ex vis Schalins eller TCOL som båda är kända märken, de säljs i butik men finns även på nätet till riktigt bra priser... de säljs bland annat på www.vigselbutiken.se www.guldgruvan.se och www.hellkes.se Skrattande Dessa ringar har som SÄMST W/Si som diamantkvalitet och då på väldigt små stenar, de större har bättre.

Blir fru 10/2
  • Novus

Precis, anlednngen är att stenarna inte är samma som på Smycka.

Men ett tips är att köpa stenar på ett ställe och göra ringen på ett annat. Jag köpte en alliansring med 7 diamanter när de hade sänkt priset lite på den. Sedan gick jag till en kanonkille som gör smycken på just Smycka och valde ut en likadan förlovningsring som jag har. Sedan visade jag hur jag ville ha ringen. Detta gjorde att värdet på ringen (det som står i försäkringen dessutom) är mer än 1.000 kr mer än vad vi betalade för ringen

• Fru Myhr

Novus

Skrattande Vad bra! Mina ringar görs också hos smed, precis efter mina önskemål! Känns jätteroligt, de kommer nästa vecka någon gång, lite försenade men sååå spännande ska det bli att se dem! Vad har du för ring?

Blir fru 10/2
  • Tigerunge

Guld är inte alls alltid guld som många tror, det finns bättre och sämre kvalitet där med.

Som många skriver så sätter ju stenkvaliteten priset också.

Jag har jobbat på Albrekts guld och man får vad man betalar för, men som du själv skriver du är ju nöjd med förlovningsringen då blir du nog nöjd med vigselringen också
    Lycka till!

• Novus

Fru Myhr
    Vi har varsin hamrad förlovningsring. Då valde jag att ha en likadan som vigselring, men så ville jag ha stenar i (vilket var självklart från början). Nu sitter de nästan på rad. (De sitter lite sicksack och inte helt rakt. Är kanonnöjd och så kul att man kan välja själv!
    Det är underbart att hämta ut sin ring! Nu har vi vart gifta snart ett år, men kommer fortfarande ihåg hur det var att vänta på ringen

• Fru Myhr
    SkrattandeSkrattandeSkrattande Härligt att du är så nöjd, TROR och hoppas att jag också kommer bli det med mina ringar!!!
    Blir fru 10/2
Svar på tråden Vigselring från Albrekts Guld