• Lioness

Kalas 5 aug, när sätta datum för O.S.A. ?

Ja, som jag skrev i rubriken ska jag ha kalas den 5 aug och ska skicka iväg inbjudningarna så snart som möjligt, men vilket datum ska jag sätta som OSA med tanke på semester och annat ledigt i sommar?

Nån bra idé?

Lioness

• Svar på tråden Kalas 5 aug, när sätta datum för O.S.A. ?
  • Lioness

Ingen som har något tips på hur sent/tidigt jag kan lägga OSA??

Lioness

• Spindelskratt

Haha, sitter själv med samma tankar..
    Ska själv fira min 35 års fest den dagen o har funderat på det där med inbjudan o när man ska sätta sista dagen.
    Kanske det räcker med 2v innan om man postar iväg den redan nu i mitten på Juni...Är osäker.
    Känns ju tidigt att posta den redan men som du säger med tanke på semester m.m.

• Lioness

Charro - ja precis, det är ju det där med semester! Tror jag ska sätta OSA en månad innan festen är. Folk borde ju veta något sånär hur sommaren är planerad vid det här laget. Eller vad tror du...?

Lioness

• Piri

Hade 30-årsfest för sambon i april. Jag skickade ut inbjudningarna 4 veckor innan och hade O.S.A 2 veckor innan festen.

Jag tycker att det är bra att ni räknar in semestrar. Men tänk även på att om ni skickar ut alltför tidigt och har O.S.A ganska nära festen så kan folk hinna glömma bort.. Detta hände nämligen en kompis till mig. Hon och tre andra tjejer skulle fira sina 25-årsdagar tillsammans. Tyvärr hann så många glömma bort att svara att det inte blev någon fest.

• MalinI

Just ja... Kalas inbjudningar.

Kanske dags å skicka ut dem till sonens kalas. Han fyller ju år om två veckor Skäms på mig...

Jag skulle stätta osa två veckor innan. Bra att ni skickar ut i god tid då det är sommar. DÅ kan man hinna planera semestern om man vill gå på fest.Men.. Nackdelen finns ju att någon glömmer bort med.

• Spindelskratt

Dåså, då var det bestämmt, får ut i helgen o köpa inbjudningskort o posta iväg o så skriver jag OSA 3v innan, det borde ju räcka.
    Får sätta mig ner o räkna ihop hur många vi blir e.g o så måste jag skriva till rätt adress då vi har flyttat till dess..

Jösses, vad mycket att tänka på...men kul med fest trots att jag lär vara höggravid

Svar på tråden Kalas 5 aug, när sätta datum för O.S.A. ?