Äter ni vitaminer vid amning?
Hej,
litye nyfiken om ni äter några vitaminer elller tillskott nu när ni ammar? Kalk?
Har inte hört om man skall göra det men tror bestämt att min kropp skulle behöva det
R-M
Hej,
litye nyfiken om ni äter några vitaminer elller tillskott nu när ni ammar? Kalk?
Har inte hört om man skall göra det men tror bestämt att min kropp skulle behöva det
R-M
Jag äter ACO:s Kvinna Vitamineral.
Den innehåller A, D, E, flera olika B, folsyra, C, K, järn, och en massa mineraler.
Nej, jag äter inga
ska egentligen äta järn, för jag förlorade mcyket blod, och har järntabletter hemma, men jag är urkass på att komma ihåg dom!
*springer iväg och tar några nu *
Ja hua, när jag var på apoteket och frågade om kalktillskott (bvc tyckte att jag skulle upphöra med mjölkprodukter) så visade det sig att man behöver massor av kalk när man ammar, 1200 mg. En icke-ammande vuxen behöver 800 mg. Mitt val kvinna innehåller 240 mg, så det är troligen inte tillräckligt.
Jag köpte multitabletter på Hälsokosten för ammande och gravida. De luktar apa, men smakar ingenting.
Jag slutade tappa håret när jag började med dom.
Jag äter en vitamineral om dagen, en folsyra plus extra kalciumtabletter. Dricker även blutsaft så ofta jag kommer ihåg.....
Om man inte äter lika mycket mjölkprodukter som tidigare så är det extra viktigt med ett stort tillskott av kalcium. Vi vill ju undvika benskörhet.