• Mialiten

    Vad gör man i Melbourne?

    Vad hittar man på fredag-måndag med en ettåring i Melbourne? Vi tänker haka på när pappa åker på tjänsteresa och undrar vad man inte får missa. Lilltjejen gillar att åka ryggsäck, så vi har lätt att ta oss fram. Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Vad gör man i Melbourne?
  • Hik

    Bodde dar nar jag inte hade barn men det finns ju massor med museum och gallerier att ga pa, likasa parker och St. Kilda Beach (sparvagn fran stan, inte langt) dar det sakert finns lekplatser.

  • Aussiesvensk

    HEj!
    Gå på Zoo kanske kan vara något. Zoo:et i Melbourne är jättemysigt och jag tror att en ettåring kan klara av det . Annars är det ju som alltid att anpassa sig till barnen. Melbourne är fullt med parker och ställen man kan picknicka på. Det finns nästan alltid en BBQ som är gratis eller som bara kostar runt 20-50 cent och då kan man grilla medhavd matsäck. Museer kanske inte e så kul för en så liten men akvariet är fint att titta på. Åk ner till St.Kilda och bada, stranden är ganska barnvänlig skulle jag tro. Att strosa längs South Bank på kvällarn och titta på alla lysen, eldar och vattenfontäner kan roa de flesta.

    Ha en härlig semester i Melbourne, en underbar stad.Jag älskar Melbourne.
    Anette

Svar på tråden Vad gör man i Melbourne?