• Anonym (Fattig)

IKEA-konto trots ostadig inkomst?

Stämmer det att man kan få köpa saker på IKEA på avbetalning trots att man inte har någon stadig inkomst eller studiemedel? Jag behöver köpa saker till min lägenhet.

• Svar på tråden IKEA-konto trots ostadig inkomst?
  • Hemligtjej24

Jag har ett konto där på 3000 kr som jag kan handla för,sen när jag betalat in detta igen kan jag handla igen för 3000 kr. Och när jag fick detta beviljat hade jag anmärkning på mig så du kan ju försöka

• malin21

räntan e ju jätte hög , så det kanske inte e så smart att dra på sig skulder om man inte har pengar, eller stadig inkomst!!

alltså om du får ta "lån"

• smurfis75

Tror du kan göra en ansökan direkt på deras hemsida och få svar på en gång..men de har ganska så hög ränta.

• Anonym (Fattig)

Var kan man göra den ansökan? Jag har inga betalningsanmärkningar.

• malin21

läste mitt inlägg igen å såg att det så kaxigt ut , å det va verkligen inte så det va menat

• Anonym

Jag har kredit där på 20' som jag tog när jag separerade från mitt ex. Jag rekommenderar det INTE. Skuldräntan/år är 15,80% vilket är väldigt högt! När vi lägger om våra lån ska jag försöka lösa det genom att betala av det....

• Toadstool

Skulle prioritera att skaffa skaffa en fast inkomst innan man fundrar på hur man ska möblera lägenheten.. men det är jag det I övrigt är alla goda råd redan nämnda Lycka till.

• Anonym

jag har konto där på 2000 har inte speciellt bra inkomst . FP på 4000 / mån ungefär. har ränte fritt det första året eller nått sånt .

• MAN78

Undvik den typen av krediter om det går, precis som Malin skriver är räntan hög.

• Anonym (medlemslån)

kan du inte få ett medlemslån eller så för att köpa det allra nödvändigaste istället?
    du får betala dom där möblerna flera gånger om när du tar dom på ikeas egen kredit...

• sakoline

Har för mig att det är billigt för de upp till 26! Ingen ränta! Kolla på kredit-konto för studerande.
    Funderar på att ha dte själv, med blivande sambon, och tror inte alls jag läste att det var så högt som 15%!!! Ingen som har detta?

• Anonym

Varför måste man köpa "dyra" möbler från IKEA när man kan gå på loppis eller auktion och få det för 1/10 av priset..??

Köpa dyra möbler kan man väl göra när man har en fast inkomst ...

(menar inget illa med detta)

• PandaMamma

Jag kan varmt rekommendera Myrorna istället för höga kreditkostnader, jag har flera vänner som haft det knapert framförallt under studenttiderna och de har gjort många spännande fynd där. Kolla även Blocket där saker verkligen säljs otroligt billigt, jag försökte tex sälja en mycket fräsh soffa från IKEA som köptes ny för 7.000 för sex år sen och kunde inte ens sälja den för 500kr.....så kolla runt lite där och besök Myrorna - höga räntekostnader är det inte värt i längden.

Jag menar absolut inget illa med mitt inlägg utan vill bara tipsa om vägar där du kan hitta saker utan att lägga ner så mycket pengar i onödan och på sikt kanske du istället kan spara kreditkostnaderna på ett konto och köpa det du inte får tag på direkt i butik.

Lycka till med allt!

Svar på tråden IKEA-konto trots ostadig inkomst?