priser på Malta??? mat,dryck,shoping?
Någon som varit där ganska nyligt som vet?
Någon som varit där ganska nyligt som vet?
Jag har inte varit där själv,men min killes Bror kom nyss därifrån.
Han var lite besviken över att det var så slitet överallt,dåligt underhållt!
ÄLSKADE Malta!!!
Allt var bra! Det är nog den semester jag varit mest nöjd med. Vi åkte med Apollo och fick ett schyst rum högst upp mot havet på ett ganska enkelt, men trevligt hotel i Sliema.
Maten var god hela tiden, oavsett var och vad vi åt.
Shoppingen var toppen och det fanns MASSOR att göra och utflykter att åka på.
Alla pratar engelska.
Vädret var kanon.
Lika dyrt som i Sverige, men värt varenda spänn! Slitet, jo kanske, det är ju onekligen ett Medelhavsland, men vacker arkitektur och vyer över klippor och hav.
som ovanstående säger, så är priserna väldigt lika Sverige. Förutom när man åker buss, för det är billigare än ett tuggummi!
Jag var där för ett par år sedan och har bara gott att säga om Malta! Jättebra shopping med en massa affärer i Sliema och kolla in marknaden i Valetta, tror att det är varje söndagmorgon men är ej helt säker.
Bra stränder finns det om du tar bussen till t.e.x. Golden Bay...
Om du har möjlighet så rekommenderar jag också en båttur till Blue Lagoon, helt underbart vackert och härligt att bada...eller en båttur överhuvudtaget!
Det är inte så billigt på Malta, liknar mycket våra priser. Vissa saker är billigare, andra inte. Men vill ni handla billigare sök er utanför turistområdet. St Julians, Valetta och Sliema är de största turistorterna. Te en taxi eller buss (malta är litet så det är inga avstånd) utanför dessa orter så kommer ni kunna hitta både unika och billigare saker att köpa. (Jag har varit på malta i 5 månader) Fråga om det är något mer?