Svider när jag kissar
Det känns inte som urinvägsinfektion men det svider när jag kissar kan det vara något annat?
Är i vecka 39 och har haft en del sammandragningar och mensvärk senaste dagarna om det kan ha nått samband?
Det känns inte som urinvägsinfektion men det svider när jag kissar kan det vara något annat?
Är i vecka 39 och har haft en del sammandragningar och mensvärk senaste dagarna om det kan ha nått samband?
jag undrar också, samma för mig!
Uvi kan kännas olika ibland inget alls....ta och gå och lämna ett urinprov till bm i vilket fall om inte annat så kanske hon vet en annan orsak.
har haft så nästa hela tiden under min graviditet och jag har gjort UVI prov många ggr men det har aldrig visat något, min BM sa att man är extra skör och känslig där nere och kan bero på det.
Ska själv till BM imorrn o extra kolla igen
hoppas det löser sig
Ja jag tror inte att det är uvi eftersom jag har haft det så ofta innan jag blev gravid och vet hur det känns. Kan förstå att man är extra känslig men det är ju så sent nu vecka 39 så jag blir ju orolig vad det kan vara. Får kanske ringa BM imorrn och fråga, men tänkte att nån kanske visste!?
hEJ ALLIHOPA. jAG HAR OXÅ LÄMNAT URINPROV.
För mig svider det då o då när jag kissar. men igår sa de på vårdcentralen att de inte hittar något så de skall skicka urinet till någon slags odling.
För två veckor sen sved det jättemkt men nu bara ibland.
Hon sa att jag skulle dricka mkt vatten, vilket jag gjorde ändå. O kissa när jag känner att det behövs. inte vänta o hålla inne. Då gror bakterierna bättre tydligen.
Sen e man så orolig att ngt ska hända den lille i magen.. O då vill man ju testa sig. Vilket man borde tycker jag för att slippa orokänslan hela tiden.
Lillan83: Jag hoppas att du inte tar det fel...vill bara säga att det spelar ingen roll om du haft det många gånger det kan vara olika symtom gång till gång var därför jag menade att det skadar inte att lämna ett prov.
Ja jag får väl se då om det kanske är det
Det svider också på mig har gjort till o från sen v 17 lämnade ett urinprov med de var inge UVI där inte!
Jag har märkt samband mellan att det svider när jag drukit för lite vatten o att kisset kännts koncentrerat, kanske pga att man är extra känsligt nu!
Prova att häll i dig massa vatten på en gång (gärna lite citron i ) så tror jag att de ska kännas bättre! Om inte så är det nog bästa att kolla med en läkare!
Jag har hållt på så här ett tag nu, känner varje dag o är i v28!
Jag får prova hälla i mig en massa vatten ojoj va jag kommer få springa på toa sen :P
Jag har oxå haft ont i urinvägledare och ibland när jag kissar men är bara i vecka 32.
Livmodern kan trycka till urinvägledare ibland vilket kan kännas.
Men för att veta och som det tidigare nämnts så skadar det inte att ta urin prov på mvc..
Det är jätte vanligt att man har bakterier som ligger och det är inte bra..
Har du bakterier så kan det vara skönt att vara av med dom när babyn kommer.
Men pröva med vatten också, det behöver kroppen också.