• kyssar

gravid med Pergokur trots mens?!

Fick en konstig blödning som varade i nästan två veckor efter min första Pergo kur. Tog då dubbeldos Pergo och stickorna visade på ÄL väldigt tidigt (dag 9 brukar oftast vara dag 14), fortsatte med stickorna i 5 dagar och de visade LH-stegring varje dag!! Tog då en gravtest i morse som visade positivt på dag 13! Fattar ingenting!! Man kan väl inte vara gravid när man har fått en jätteblödning i nästan två veckor. Måste ju ha fått ett missfall, men det strecket var knallblått?!
    Tänk om det finns ett litet foster som klarar sig? Hur mår det då av att jag ätit dubbel dos Pergotime?

• Svar på tråden gravid med Pergokur trots mens?!
  • Humlekatten

Är nog bäst att du går till din gyn och blir undersökt. Låter ju lite konstigt det där...

• kyssar

Jag har bokat tid imorgon. Har inga gravid symptom typ ömma bröst alls. Har nog troligtsvis varit ett missfall. Hoppas bara att allt har kommit ut. Så man inte behöver skrapas och sedan ska vänta innan man kan ge sig på det igen. Det som är konstigt är ju att det är drygt 2,5 veckor sedan jag började blöda, gravsymptomen borde väl ha försvunnit från kroppen. Men det kanske tar tid...

• Humlekatten

Kan ta ganska lång tid innan graviditetshormonet är ur kroppen efter ett missfall, flera veckor tror jag. Hoppas att det går bra i morgon. Lycka till!

• Jossan10

Har en fråga bara, vad är pergo??

• kyssar

Jossan10
    Pergotime är ägglossningsstimulerande piller.

• kyssar

Var hos gyn idag. Han sa inte mycket. Tog blodprov och VUL och sa att jag skulle komma tillbaka om en vecka. Då först kunde han veta om jag fortfarande var gravid.
    Han sa också att det inte kunde skada fostret att man ätit Pergotime.
    Blääää! Känns så himla tråkigt.
    I helgen ska vi resa bort med massa kompisar. Är man nygift (ett drygt år sedan) och 30+ har man ögonen på sig direkt om man hoppar över alkoholen...
    Känner inte direkt för att berätta för alla att man äntligen blivit gravid men tyvärr så har jag nog troligen fått missfall.
    Gyn rekomenderade att vara som vanligt, att ta något glas vin.

Svar på tråden gravid med Pergokur trots mens?!