• LillaMiss Piggy

Rengöra tvättmaskin??

Nu när jag flyttar så får jag av mammas bekant en tvättmaskin .Den har några år på nacken men den funkar och tvättar rent.Nu när jag var och tittade på den så var tvättmedelsfacket lite mörkare på vissa ställen.Den hade nån belägning på urk KAn man rengöra den utan att maskinen förtörs???Hur underhåller man en tvättmaskin??

• Svar på tråden Rengöra tvättmaskin??
  • Ida 3
    Jag rengör min genom att ta ut den och lägga den i varmt vatten en stund sedan brukar man bara behöva tvätta den med en tvättsvamp. Så kolla om du kan ta ut den. Kan du inte kan man skura den på plats ingen fara. Man kan använda tex ajax inga problem.

Underhåll är att göra som ovan lite då och då samt att kolla nålfållan om det finns. Samt att torka av den inne och ute. Jag brukar göra detta ungefär 1 gång varje eller varannan månad beronde på hur mycket tvätt det varit.

Låt luckan och tvättmedelsfacket stå lite på glänt när du inte använder maskinen så slipper du stora beläggningar.

Lycka till!!
    Mamma till världens goaste Felix & Angelica
  • estevezz

Tvättpulver-rester i maskin får man bort genom att köra 90 grader,
    (reparatören som var hit förra veckan när diskmaskinen pajat sa att) folk borde köra sina tvättmaskiner på 90 grader oftare så slipper man den unkna lukten som kommer..

• Celice

Vad bra tips!
    Jag ska flytta in i en ny lgh där de lämnar kvar tättmaskinen, kanske kan man då köra den med lite ajax och på 90 grader! Tack!

Svar på tråden Rengöra tvättmaskin??