• Madden

Har hänt nått me min handled av allt hoppande på Kryckor..

Hoppat på kryckor nu i 2 veckor snart.. Å har fått väldigt ont i min högra handled... Tog en liten kik på den nu i kväll, å det sticker upp en ganska stor kula nedanför precis där som man böjer handen. Kan det va benet, eller e det nån led eller nått som hamnat i kläm eller nått.. Lite obehagligt att känna på den.. Har ganska ont när ja hoppar, kan inte ta i me handen när ja typ Kryper me sonen på golvet. Gör faktiskt väldigt ont. Men bara vid påfrestning..

Nån som kan tänkas gissa eller veta va det kan vara??

Mamma till Världens Bästa Liam
  • Svar på tråden Har hänt nått me min handled av allt hoppande på Kryckor..
  • Madden

Ingen som kan tro sig veta??

Mamma till Världens Bästa Liam
  • Fru Mi

Hade nått liknande när jag gick i skolan, det gjorde ont när jag tex öppnade dörrar genom att trycka. Skolsyster sa slemsäcksinflammation, det gick över efter ett tag. Å andra sidan är du nog överansträngd av allt hoppande.

• Heli77

Menar du att knölen sitter nedanför tumroten, i handleden?
    I sådana fall så fick jag något liknande.

Jag fick det av att ha lyft och burit en massa på min dotter, då hon var väldigt strulig under nätterna. Det gjorde ont så fort jag tryckte där eller lade vikt på handleden.
    Efter ca 1.5 månad lade det sig rätt igen (med riktig värk när det hände), men det återkommer då och då vid överbelastning. Blir bättre när jag får möjlighet att vila handleden en längre tid (fast inte alltid så lätt med småbarn i huset.. )

En vän till mig som är sjukgymnast, trodde det kunde röra sig om en stressfaktur men hon var inte helt säker. Eller om det är något som har hoppat ur led, jag vet inte.
    Antagligen har du överbelastat din handled då du har hoppat på kryckor - precis som jag gjorde då jag fick lyfta och bära på dottern så intensivt. Om du har möjlighet, försök att vila den så mkt som möjligt och försök undvika att belasta den alltför mkt. Får du alltför mkt problem så kanske du ska höra med läkare om vad som kan göras.

Svar på tråden Har hänt nått me min handled av allt hoppande på Kryckor..