• anza

Ni som har väldigt rikliga flytningar!

Mina flytningar har hela tiden varit rikliga under graviditeten. De ser nästan ut som en del beskriver slemproppen. Alltså väldigt sega, ljusgula eller vita. Ser helt enkelt ut som tjockt snor.

Nån som haft så? Hur märker man av slemproppen om man har så?

Anna gravid i v. 31 med tvillingar!
  • Svar på tråden Ni som har väldigt rikliga flytningar!
  • Miclin

Jag har haft så under hela grav. Nu är jag i v. 32! Måste använda trosskydd dagligen. Jätte äckligt... bläää...

Jag har också funderat på det här med slemproppen...

• Ina 73

Har också haft endel flytningar från och till under min graviditet, är i v. 30 nu. Jag tror att slemmproppen är ännu mer slemmig och kommer i större mängd än det ni beskriver. Har även hört att den ofta är blodblandad med typ bruna strimmor i...

• anza

Miclin: Hur är det för dig? har du mycket åt gången? Jag kan ha så mycket som en 5-äkronas storlek varje gång jag går på toa!

• Miclin

yep! Får byta trosskydd ofta. Känner ibland hur det rinner till. Speciellt på morgonen eller om jag suttit länge still framför datorn. Det är vitt/gult och krämigt, inte grynigt!

• Miclin

Hahaha vad det låter fräscht det vi talar om

• mrsSss

jag förstår precis
    har haft så hela graviditeten v 34 nu har även varit in o kollat så att det inte är fostervatten jag läcker, men det va det inte.
    hade flytningar förra graviditeten också inte lika mycket, men jag såg slemproppen den var lite rosa och genomskinligt eller ja (äckligt) kan säga så här att man kan urskilja den från flytningarna...
    frächt att skriva om sånt här....
    men ni förstår

• Miclin

alltså ser den ut som en propp? Eller som en klump? Eller är det mer som flytning med blod i?

• Fridis82

Hej!
    Jag är i v 8 och såg igår en geleliknande klump som va ljusbrun. Likaså för ett par dagar sedan. Dock inte så stor. Har precis behandlat en svampinfektion! Kan det ha ngt med det att göra?
    Har varit lite orolig men jag har klara graviditetssymtom ex: illamående (just nu), ömmande bröst som även har blivit större med synliga ådror. Känner dock inte så mkt molande värk i magen.
    Man behöver inte vara rädd då? ang klumparna?
    Tacksam för svar

Fridis

• Bambi Tinuthiel

hej!

jag har också haft problem med rikliga flytningar och att det är jobbigt att det alltid blir så blött i trosorna. Istället för att använda trosskydd (får man lätt svamp av) så har jag köpt ett storpack med bekväma bomullstrosor och så byter jag trosor flera gånger om dagen istället. man känner sig mycket fräschare och slipper problem med svampinfektioner och irritationer i underlivet. /Sofie

• Miclin
    Det där är nog väldigt olika. För jag har i normala fall väldigt OFTA svampinfektion (kanske tom varannan månad pga hormonfel, har bla behandlats med östrogen tror jag det var...), men sedan jag blev gravid nada (knack knack i trä). Men jag tror att det för min del handlar om att jag äter mycket mindre godis sedan jag blivit gravid, dvs undviker socker och så har det förstås med hormoner att göra.
  • Miclin

Fridis82 - kanske du kunde ringa din bm. Säkert helt ofarligt, men bara för att kolla upp. Du kanske haft sköra slemhinnor iom svampinfektion och så har det kanske blivit ngt litet sår, och så har det liksom klumpat sig med flytningar... vet inte... men kanske en förklaring

• Alix

Hej!
    Jag hade rejält med flytningar, både förra grav och nu denna gången med. Men slemproppen var mer som en klump, så den ser man skillnad på...Alla sånahär frågor är så mycket lättare med facit i hand, vilket man ju aldrig har förrän efteråt=)

Svar på tråden Ni som har väldigt rikliga flytningar!