Vilka kostnader tillkommer på ett hus som man inte har i lägenhet?
Jag ser emellanåt trådar där folk räknar upp sina boendekostnader och säger att dom stiger massa när man köper hus, sen räknar odm upp telefon, el mm...
Men det har man ju även i lägenhet, så vilka kostnader är det egentligen som tillkommer på ett hus som man INTE har i lägenhet?
Förutom lånet (amortering + ränta) då...
När det talas om driftskostnad vad innefattar det egentligen?
Hur höga är dessa driftkostnader på egentligen? Kan variera massa såklart... men hur höga är era driftskostnader på ni som bor i hus?? Vad bor ni i för hus, är det gammalt, nytt, modernt, nya energisnåla prylar, billig/dyr uppvärmning osv....
Jag tänker att det borde bli billigare att bo i hus än i vår dyyyyra lägenhet, men sen en månad kanske det säger pang och så blev det inte alls mycket billigare utan dyrare istället.
Vi är jättesugna på ett hus som är byggt 1976, det är alldeles jättenyrenoverat med nya energisnåla köksprylar, fjärrvärme, nydragen el och nytt avloppssystem och hela fadderuttan.... Å dom där kalkylerna som står på hemnet vågar jag inte lita på, nån som kan ha en aning om vad driften skulle dra iväg på???