• äiti

fettknöl eller vad är orolig!!

jag har en knöl i pannan som jag har haft nu i över en månad har en känsla att den bara blir större nnär jag känner på den.jag var till läkaren igår och han sa att han inte kunde säga vad det var antingen fettknöl eller nått annat sa han,men att knölen rörde sig uder huden. jag tog en tid för att operéra bort den om en månad.
    blev bara mer orolig när han sa så .för jag tycker att en läkare kunde bedöma och säga att det inte är så farligt.

kan du mera om knölar än jag så är jag tacksam behöver jag bli så orolig? Har en liten 5 månaders baby som jag älskar och vill inte att det ska hända mig nåt.

• Svar på tråden fettknöl eller vad är orolig!!
  • innana

Det kan komma såna där fettknölar, lipom kallas dom. Att läkaren kollade om den kunde röra sig under huden beror på att om det är något värre typ cancer sitrer knölen ofta fast.

Det är nog inget farligt alls! Det blir ungefär som en finne utan utgångshål liksom, det kan ansamlas under huden. De kan bara göra ett litet litet hål sen och ploppa ut den.

• äiti

innana
    tack för ditt svar det lugnade mig en aning. vet du varför man får sånt?

• innana

Egentligen inte, men jag vet att det kan dyka upp på folk i alla åldrar och över hela kroppen. Men det är ju oftast när de sitter nånstans där det är ben under, som på pannan, som man märker det lättast och då tar man bort dem.

• äiti

någon mer som vet nåt? och kan stilla mitt oro ännu mera

• Jenkizen

min dotter har en knöl på halsen
    hon har varit på jättemånga undersökningar
    bland annat ultraljud
    knölen går flytta på och när man kan göra det så brukar
    det inte var nå faligt
    cancer växer fast
    Läkarna har inte kommit fram till vad det kan vara för något
    förmodligen nått hon fick i fosterstadiet

så den får sitta kvar där
    så länge den inte växer och är i vägen

Du behöver säkert  inte oroa dig
    läkarna hade nog vetat om det var nån farlig knöl.

Lycka till

• Tate

Hade en sådan knöl fast under läppen. Fick tid för att operera bort den eftersom den skavde, men sedan försvann den av sig själv efter ett par månader.

• Anonym (va inte..)

Jag har aldrig hört om att man kan he en farlig knöl i pannan.. Jag är själv dödsrädd för allt vad knölar är, så jag har läst massor, genom åren har man ju haft en del små knölar här och var, som tack och lov inte varit farliga. Men jag säger som de andra, om det är en farlig knöl sitter dom ofta fast i underlaget. En gång hade jag en knöl på sköldkörteln (det var ett blodutjutelse som hade kppslat in sig, som jag fått av en överansträngning)Då sa läkaren att man ofta känner direkt om det rörs sig om något farligt, hon sa att då känns det "argt och hårt". Så jag tror verlkigen inte du behöver oroa dig. Sen tar det tid för farliga knölar att växa, jag menar man kan inte känna att dom blir större varje dag. Så oroa dig inte!

• Neko

Ifall knölen sitter fast i huden, kan det vara något farligt då? Alltså om det inte är i underlaget. Lite orolig för jag har en sådan i ena bröstet. Den är dock liten (ca 1 cm) och det är liksom svullet utanpå huden och så brukar det väl inte vara vid cancer? Har fått tid för att ta bort den iaf eftersom jag haft den i ett år nu.

• Tinzu

jag har en knöl på sidan av halsen, typ.. öh hur ska jag förklara detta..
    på höger sida, just där axeln ska börja
    har undersökt den, och läkare säger att det är en fettknöl,
    den går att flytta på, men jag får inte röra den, vilket jag
    ändå gör
    den växer och krymper, dom vill inte ta bort den för det
    är så tunn hud på det stället jag har den på så det riskerar
    att bli ett fult ärr som sticker uppåt typ, nå sånt

nice med det, var glad att du blir av med din

Svar på tråden fettknöl eller vad är orolig!!