ska nu börja med smakportioner, vilket barnmatsmärke använder ni. nestle,semper eller hippo? och varför
ska nu börja med smakportioner, vilket barnmatsmärke använder ni. nestle,semper eller hippo? och varför
Jag varierar beroende på att de har lite olika sorter... Tycker alla tre är bra men hippo är ju dyrare....
Har köpt både semper och nesle därför att dom har olika sortiment tex semper har morotspurre och det har inte neslte.
(min ica butik är kanske inte den mest väl sorterade).
Hippo för att det är ekologiskt. Finns det ekologiskt alternativ så köper vi alltid det oavsett vad det gäller.
Min dotter tycker bäst om HIPP, själv tycker jag att de luktar gott, som vanlig mat, de andra luktar typ kattmat
Semper. För att de har bara svenska råvaror. Hipp är ju ekologiskt, men tillverkade i Tyskland. Och jag tycker det är extremt O-ekologiskt att köra barnmat över hela Europa. Och jag tycker man ska stödja svensk industri när helst man kan. Känns tryggt med svensk mat tycker jag. Gröt använder jag både Semper och Nestle, lillen gillar Nestles gröt bäst så det blir mest den.
Jag använder i stort sett enbart Semper eftersom de tillverkas i Sverige av svenska råvaror och sedan är konsistensen inte så vattnig. Dessutom gillar sonen dem mest. Hipp skryter ju med att deras mat är ekologisk men den transporteras från Europa och hit - inte så ekologiskt i mina ögon.
Vi kör med Semper eller nestle
Vi har provat HIPPO men Linn är inte speciellt förtjust i dom burkarna, själv tycker jag att den maten luktar mera "mat" men konsistensen är lite slibbig
Började med Sempers potatis/pasternacka som första köpeburken. Innan dess fick han min kokta potatis ganska länge. Men nu idag så köper jag av alla märkena så att jag kan variera maten så mycket som möjligt. Gröt har vi bara kört med Nestlé, först Mild havregröt och nu Mild fullkornsgröt.
HumDis: Så skönt att höra att nån mer resonerar som jag! Låt oss puffa mer för detta!
Har bara testat semper 'matburkar' och dom är bra, men igår köpte jag nestle katrinplommonpuré men den var inte lika populär.. Fick en burk med Hipp med posten i torsdags men jag har inte testat den än..
vi lagar ALL mat själva och fryser in, och det hr fungerat kanon för oss.. köpte en barnmats burk en gång bara för att testa ifall sonen åt av den men det gjorde han inte!
Laga själv av ekologiska grönsaker
Tilde äter lite av varje. Men Semper och Nestlé går ner lättare. HIPP:s köttpuréer är alldeles för släta för sessan. Det ska va små små bitar i så blir hon nöjd.
Vi har testat lite olika.
Vi fick en burk i brevlådan av Hippo.Har ni fått de med?
Tyckte de verkade konstigt å vet inte om jag sak ge jacob den maten eller inte.
ÄTer inte burk vägrar så det är bara att laga mat åt lillkillen
Liljan77
Tilde åt den men det va inget hon blev överförtjust över.
Måste bara påpeka att det heter HIPP inte HIPPO (som är latin för häst tror jag ).
myskatt:Den burken vi fick i brevlådan var för barn från 6månader,jacob e *bara*4.5månad än.Hu vad tiden går*L*
Reagerade på att man skickar burkmat med posten.Tycker de e *lite*Får se om jag ger jacob den burken eller inte.
jag gör själv.... det är enkelt och billigt HIPP annars, inte Nestle då dom är lite omskrivna och tydligen försöker få kvinnor i u-länder att ge ersättning före amning?
Vi ger alla tre. Det finns så lite att variera emellan fr 4 månader så det blir att köpa det som finns på marknaden. Ska försöka börja laga eget när han börjar äta hela burkar, lättare att frysa in en burk per portion då.