• lingonblad

Vindtät väst

Hej! Jag letar efter en vindtät väst som jag kan ha när jag är ute . Jag måste ju klä på mig ordentligt eftersom jag ammar, men jag blir så fruktansvärt varm när jag går så en väst skulle nog vara lämpligt. Jag har letat lite, men jag har inte hittat någon än.

Jag undrar därför om någon vet vars det finns eller har något annat tips för att skydda brösten utan att därför måsta svettas ihjäl...

• Svar på tråden Vindtät väst
  • kixan

Har du lätt för att få mjölkstockning? Annars kanske du inte behöver någon väst ens, det är en myt att kyla skulle vara så farligt för brösten. Annars kan du ju testa ullinlägg.

• Marlene

som kixan skriver så orsakar kyla inte mjölkstockning men vissa tycker ju att det är skönt med värme på brösten och då kan man ju köpa bröstvärmare finns bla på apoteket

• lingonblad

det var distriktssköterskan som sa att jag skulle klä mig ordentligt, särskilt nu när det kan komma kalla vindar...

• Marlene

tyvärr har sjukvårspersonal ofta ingen eller väldigt dålig amningskunskap

• ditte71

Tänkte bara säga att det visst kan vara så att man behöver varma och vindtäta kläder!
    Jag får ont i brösten på en gång om det drar (innomhus), är kallt eller blåser. Jättejobbigt! Tom nu när det är varmt ute måste jag ha varmt runt brösten, och råkar det fläkta lite så måste jag ha vindjacka, -så jag tycker att iden m vintät väst låter bra. Och har man tur och inte känner något och kan gå i linne nu i värmeböljan så Grattis! Jag är jätteavundsjuk. Funderar på att sluta amma, bara för att jag har såna problem m jätteknölar i brösten av stockning och för att jag svettas snart ihjäl. Ditte

Svar på tråden Vindtät väst