När kontaktade ni mvc när ni blev gravida?
Jag undrar egentligen mest av nyfikenhet... när kontaktade ni mvc efter att ni blev gravida?
Jag undrar egentligen mest av nyfikenhet... när kontaktade ni mvc efter att ni blev gravida?
Första gången väntade jag 12 veckor eftersom jag var vidskeplig och inte ville berätta för någon (förutom min sambo så klart) att jag var gravid.
Den här gången ringde jag dagen efter jag gjort testet.
Jag gjorde mitt test på mvc :) Så jag fick tid för inskrivning redan då. Men jag hade nog ringt ganska tidigt efter att jag fått ett plus, det är alltid roligt att ha ett datum att se fram emot.
Första gånegn ringde jag några dagar efter testet och nu har jag precis ringt, plussade igår!
I dag! ..e i slutet på v7, fick tid den 15/6
Du behöver inte ha bråttom - även om jag vet att du känner dig jätteivrig nu! Första besöket sker tidigast runt vecka 10 och man kan gott vänta ett par veckor, för det är inte så jätteupphetsande. I början av graviditeten är besöken på MVC väldigt glesa, de tätnar först någon gång efter v. 25. Tycker dock att du ska se till att få göra VUL som avslutning på IVF:en, men det kanske ni redan har hunnit med?
Själv gjorde jag vul i v. 8 + 10 för att stilla oron o ringde sen till MVC - fick en tid direkt i v. 10.
Jag ringde dagen efter jag plussat. Inskrivningen är om två veckor.. Längtar..
Jag väntade till efter VUL (i vecka 13).
Kram
På vissa MVC har man ett förberedande samtal redan i vecka 6 där man går igenom vad man bör tänka på när det gäller vad man får äta, mediciner, tobak och alkohol med mera. Så visst kan man ringa tidigt.
Jag tänker inte gå på vanliga BVC, gillar inte det offentliga vården. Ska fortsätta på min privata kliniken, fast hos en annan läkare än den som var med under IVF behandlingen.
Jo, glömde att tilläga att jag ska ha min första ultraljud i v.7.
Ringde måndagen efter...
Testade + i v.8, ringde vackan efter och var där på inskrivning v.13
Ringde ganska tidigt. I v 5 el 6 tror jag att det var. Det var bra för de är alltid så svårt att få tider på vår MVC. Första besöket gjordes i v 10, sedan första vul på MVC i v 12.