• Lina80

Min sambos sperma var så tjockflytande igår...?

Nästan som sega "klumpar" (ursäkta detaljerna)...
    Betyder det att det är något fel på det? Det är inte alltid så vet jag ju, men jag minns att jag sett det förrut också.
    Man tänker ju på att de borde vara lättare för dem att nå fram till ägget om det är mer "rinnigt".
    Bör jag oroa mig?
    Nån som vet?

• Svar på tråden Min sambos sperma var så tjockflytande igår...?
  • Lina80

eller nån som upplevt samma sak?

• Annelie K

Jag har hört att det kan bli så om man inte haft utlösning på länge?
    Kanske var det det?

• Lina80

hmm...näe tror inte det var därför...för vi hade även sex i förrgår och dagen innan det, då han också fått utlösning. (minst den ena av de gångerna var det lika "segt")

• Tin o Trolls mamma

Bisolvon?

Lycka till! Ekorren.

• Annelie K

hmm...då vet jag inte...
    Men det kan säkert se olika ut för olika personer...säkert ingen fara.

Nån annan?

• izza29

Min kille har så ofta med, tror inte att det är nån fara.
    Ska kolla vad det kan vara.Man blev ju lite nyfiken ju!

• izza29

Tjock & klumpig sperma - sperman innehåller ju äggviteämnen och stärkelse och detta ska fastna i slidan - inte rinna ut - och för att det ska kunna bli en befruktning. Det som kan hända är att sperman koagulerar, stelnar, redan i urinröret, vilket gör den mer trögflytande. Och det är inget konstigt alls.

Lös sperma - hur utlösningen ser ut kan se väldigt olika ut från man till man. Det kan vara olika typer av coctail, och även skilja sig från gång till gång hos en och samma person. All sperman har en personlig touch, det är skillnad i dess karaktär. Vissa har lösare, andra med mer klumpar, olika färg, konsistens, lukt och mängd. Och lös sperma är inget problem alls utan precis som det ska vara.

• Lina80

izza29:
    TACK! Villken bra info...vart hittade du den?

Så alltså behöver jag inte oroa mig tro du?

Är det någon här som vet med sig att det kan betyda att spermierna är slöa när konsisitensen är så seg?

• izza29

Hittade den på sexgudien.
    Det står åxå att långa förspel ger mer spermier

• izza29

Hittade en till på EXPRESSENS frågespalt!

Fråga: Jag är en tjej på snart 22 år. Jag och min sambo vill väldigt gärna ha barn. Men nu är det så att jag oroar mig för hans kvalitet på sperman.
    När han får orgasm så är hans sperma väldigt klumpig, ibland ser det till och med ut som om det är genomskinlig gele som kommer ut. Så nu undrar jag om det kan vara så att detta kan förhindra att vi kan bli med barn?
    Jag vill ju självklart att han går och gör något slags test för att vi ska få reda på hur det är.
    Längtar efter barn

Svar: Spermans utseende och konsistens har inte så mycket att göra med mannens förmåga att kunna bli pappa. Att sperman ser geléaktig ut låter helt normalt. Undersökningar om spermans kvalitet och antalet sädesceller gör man först då paret försökt att skaffa barn i cirka 1 års tid utan att lyckas. Man undersöker då inte bara mannen, utan också kvinnan.
    Oavsett hur din killes sperma ser ut så kan han alltså bli pappa, för det måste inte alls vara något fel på honom! Så, man går helt enkelt inte och testar sin fertilitet INNAN man ens försökt att bli gravid. Sätt i gång och tillverka en bebis och se hur det går först.
    Katerina

• Pansi

Tycker ocksaa att det laater HELT normalt. Den kan vara riktigt tjockflytande och vit eller rinnig och genomskinlig.
    Min pojkvän har det ofta och jag har ocksaa märkt att den blir rinnigare ju varmare den blir...
    Jag menar, om det hamnar paa handen eller saa.

• maj72

Mannens sperma kan vara så ibland och vi gjorde en utrednin.
    Resultatet: Han har topspermier!

(Och efter 9 försök är jag gravid nu också, så det kan ta sin lilla tid...)

Svar på tråden Min sambos sperma var så tjockflytande igår...?