• Anonym (uppgiven)

dålig smak i munnen/dålig andedräkt

Hej!
    Usch jag vet inte vad jag ska göra...har nästan alltid dålig smak i munnen och jag vet att jag även har dålig andedräkt till och från. Får alltid käka läkerol för att stå ut med smaken i min mun. Har varit hos flera olika läkare och ingen vet vad det beror på. Har tagit bort mandlarna, skrapar alltid tungan morgon och kväll osv. Är det någon som känner igen sig? Har ni fått någon klarhet i vad ert problem beror på?
    Hälsningar Uppgiven

• Svar på tråden dålig smak i munnen/dålig andedräkt
  • Birgitta2

Det kan vara plack mellan tänderna. Så enkelt. Det finns små små "flaskborstar" på apoteket. Använd dem mellan tänderna varje kväll. Lätta att använda och såååå praktiska. Det kan också vara magen. Vilken mat du äter (ost, vitlök etc är inte bra för andedräkten).

• Blåkråka

fanns tydligen något man kunde bara köpa hos tandläkaren så gjag reklam på tv..

• Matriark

jag hade liknande problem fastän jag var mycket noga med min tandhygien. För mig var det så att jag led av candida albicans, en överväxt av svamp på tarmväggarna. Pga det fick jag besvär med candida mellan tårna, vagina, hårbotten, hud.. Det kliade överallt. Jag hade även candida på tungan, gulvit beläggning som jag kunde skrapa och skrapa hur mycket som helst, det blev inte bättre.
    När ag sedan gick direkt på källan och bekämpade svampen i tarmarna (slutade med allt socker och tillförde goda mjölksyre-bakterier) försvann problemen på alla övriga ställen. Inget mer pevaryl eller canesten.
    Så var det för mig iaf

SB12 heter den munskölj som ska eliminera illaluktande pga svavelgaser. Reklamen gick på tv just nu när jag satt och skrev

• Anonym (uppgiven)

Matriark: Har inga andra symtom av candidasvamp på kroppen, fast någon läkare påstod att det berodde på candida i tarmarna, men en annan förkastade den diagnosen. Äter ´du fortfarande inget socker? Känns väldigt tråkigt att aldrig få äta någon efterrättt eller liknande...måste jag verkligen sluta med allt detta för att se om symtomen lindras?

• Matriark

De tvistar dom lärde.. fast jag talar bara utifrån mina egna erfarenheter, och för mig försvann symptomen helt, och höll sig borta länge sedan jag höll dieten måttligt.
    Dock försvann allt vad diet heter under graviditeten och jag har fått tillbaka alltsammans fast inte lika långt gånget som förra gången, då jag dessutom var trött hela tiden och ofta förkyld.
    Jag tänker ändra mina matvanor igen, och sätta min hälsa i fokus, för man är verkligen vad man äter

Måttlighet är nyckeln. Har man god tarmflora hålls ju candidan under kontroll, då kan man gott unna sig lite godsaker ibland. Men när det är lite värre bör man hjälpa magen på traven och ge den vad den vill ha.
    Det innebär att i början inte äta socker i någon form (inte ens frukt, eller mjölkprodukter som innehåller fruktor samt lactos) sedan införa lactobaciller.

Jag märkte förändringar på bara ett bar dagar. Smaken i munnen var bättre efter kanske en vecka.

Jag gick till läkare för mina problem. Fick höra att allt var normalt och recept på salvor etc. Vissa problem jag berättade om fick jag höra att jag var inbillningssjuk... Men när jag till slut besökte en homeopat som sa att det var riktigt illa ställt med mig blev jag så lättad, för det kände jag ju själv att det var. och när han dessutom kunde ge mig praktisk beskrivning hur jag skulle bli bra, och jag dessutom blev bra. SÅ ska läkare fungera!

• Lundby87

tandsten kanske gå å kolla med din tandläkare

• labbolej

jag använder tungskrapa för att undvika dålig andedräkt.många bakterier finns på tungan.

• Anonym (Kanon)

Jag har provat SB12, och det funkar verkligen tokbra! Det håller inte 12 timmar som produkten utlovar, men kanske 8 iallafall!

Kostar sina slantar, men det är det ju helt klart värt.

Svar på tråden dålig smak i munnen/dålig andedräkt