• Beckah82

Barnaga - barnmisshandel (endast fysisk) Vad är det värsta du gjort?

OBSERVERA!

DET ÄR INTE PÅ NÅGOT SÄTT är det tillåtet med en debatt om barnmisshandel i denna tråd!

Ni får gärna berätta öppet eller anonymt om vad NI gjort men ni får INTE kommentera vad någon annan gjort här inne eller skriva vad ni tycker om barnmisshandel generellt sätt. eller vart gränserna ska gå osv.

ENDAST berätta vad NI gjort!

Öppna dock gärna en ny tråd om ni vill diskutera.

Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-01 22:04:42:

...diskutera ja...

HÄR: www.familjeliv.se/Forum-4-119/m9820086.html

Tillexempel...

-
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnaga - barnmisshandel (endast fysisk) Vad är det värsta du gjort?
  • Anne M

Har ALDRIG gjort NÅGOT sådant!

• Jennie med ie

Tagit tag i armen har jag gjort. Men inte på ett aga/misshandel-sätt utan på ett "hindra från att skada sig själv eller andra"-sätt. Inte hårdare än nödvändigt.

• silhuett

Men att ta tag i armen räknas väl inte som aga? Det måste man ju göra ibland, för att kunna hålla fast dem när man säger till

• Beckah82
    silhuett skrev 2006-06-01 17:23:18 följande:
    Men att ta tag i armen räknas väl inte som aga? Det måste man ju göra ibland, för att kunna hålla fast dem när man säger till
    Jennie med ie skrev 2006-06-01 17:21:02 följande:
    Tagit tag i armen har jag gjort. Men inte på ett aga/misshandel-sätt utan på ett "hindra från att skada sig själv eller andra"-sätt. Inte hårdare än nödvändigt.
    Nej det tycker jag inte men rubriken var så lång ändå haha så det fick bli så den handlar ju till största delen om aga/misshandel.

Men nej, det är inte aga och därför fanns inte alternativet att man skulle må dåligt av det heller för det kan man ju omöjligen göra. Hålla fast barnet kommer alla vara tvugna till någon gång förr eller senare och det är inget dumt med det
    Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
  • Anonym

klappade till min äldsta dotter på huvet typ..(inte hårt, men tillräckligt för att hon blev rädd..) när hon höll i sin lillebror och släppte han uppoch ner så han landa på huvet!! det var en ren reflex ifån mej tror jag, blev så himla rädd...
    hade sån ångest efteråt..

• Amandia

hej,
    jag röstade har smällt till på fingrarna...
    dottern är nu 1,5 år gammal och det värsta vi gjort
    är knäpp på kinden men det fanns inte att välja..
    så tog snarlika smäll på fingrarna..
    ohh, vilket dåligt samvete man har efter något sådant :(
    ush...

vi har inga barngrindar eller nåt hos oss, inte ens i trappan.
    och det funkar super bra, hon lärde sig GÅ i trappan då
    hon var straxt över ett års åldern....

vi hade problem med att få henne att förstå att vedspisen inte är att leka med, hon skulle promt dit. hon tog ved och tryckte in där när man inte såg det. och en gång såg jag att hon stoppade in papper där och självklart skrek jag till av rädlsa för det brann ju där inne då. och hon drog ut pappret snabbt och stod och höll i det.. ush!!!

det var när hon var på vedspisen som vi provade med knäpp på kinden för att få henne att förstå att hon verklgien inte får gå dit och leka..

tyvärr så straffade hon sig själv sen oxå.. när hon sen var var dum på något vis så slog hon sig själv för att poängtera liksom att hon förstod att nu gjorde hon något dumt. det var då vi förstod att vi gör helt fel. nu så får hon vara med om vi ska elda, hon ger mamma eller pappa veden och vi stoppar in det i spisen, sen stänger vi luckan och går därifrån. det funkar super bra!!  :)

detta hände då hon var över ett år gammal. och det gick fort att få bort hennes beteende.
    bara vi pratade lungt "nej amanda så får du inte göra, då gör du illa dig" osv.
    nu kör vi mera med prat istället, för att undvika samma situationer

• Viking och Loke
    jag har tagit dom i armen tknäpp dom på fingrarna
    men det tycker inte jag är aga
  • Anonym (märklig)

MÄRKLIG tråd......."ta i armen"......
    är det aga???

• Jennie med ie

(märklig) det beror på hur man tar.... Att ta tag i armen med minsta möjliga våld för att hindra barnet från att skada sig elelr nån annan är inte aga. Att hårt ta tag i armen för att bestraffa t ex är aga. Som exempel...

• Anonym (märklig)

jennie-självklart.........

Svar på tråden Barnaga - barnmisshandel (endast fysisk) Vad är det värsta du gjort?