• Lady Bling

Någon som fått ändrad menscykel av rosenrot?

Har ätit rosenrot nu i 13 dagar. Har en menscykel som är lite oregelbunden och lång, sista gångerna kring 38 dagar. Skulle i så fall inte ha mens igen förän ungefär den 26:e  juni och ÄL kring den 14:e juni. Ska testa med ÄL-tester och vill inte missa ÄL om det nu är så att menscykeln kan ändras av rosenroten.

Undrar nu om någon som ätit rosenrot märkt att menscykeln ändrats på något vis av den?

Blev den längre eller kortare i så fall och hur lång var menscykeln innan?

• Svar på tråden Någon som fått ändrad menscykel av rosenrot?
  • fali

Jag tror min blev kortare. Äl kom tidigare om det nu var äl jag hade. Vet först efter helgen då jag tror att jag har BIM.

• Kajan

Min blev också kortare! Jag fick äl tre dgr tidigare än beräknat och mens två dgr tidigare. Jag brukar ha jätte-regelbunden cykel på 28 dgr.

• Lady Bling

Tack för era svar fali och Kajan! Glad

fali: Hur lång menscykel brukar du ha i vanliga fall? Hur mycket tidigare kom ÄL om det var så?

• Lady Bling

Puffar lite och hoppas på fler svar. Glad

• baby1

jag käkade rosenrot i några dagar bara å min äl kom en halv vecka tidigre :S

• Bubbly85

När ska man börja käka rr?
    Samma dag som mensen kommer eller kan man börja när som?
    Ska man bara äta fram till äl sen??

• Lady Bling

Tack för era svar baby1 och ÄntligenSnartBebis! Glad

baby1: Hur lång menscykel har du i vanliga fall?

ÄntligenSnartBebis: Vad jag har förstått så ska man äta från mensens första dag fram till ÄL. Man kan säkert förstås börja när som helst, men jag antar att det ger mest effekt om man äter hela perioden mellan att mensen kommer och ÄL.

• Vicka81

första gången jag åt rosenrot var min ÄL en vecka sen, nu testade jag rosenrot denna månad igen och nu är ÄL en vecka tidig. Tvivlar dock på att det beror på rosenroten... tvivlar oxå på att den har nån inverkan på fertiliteten... men man behöver ju en "syndabock"

• fali

Min mens cykel är väldigt oregelbunden altifrån 30-42. Ibland även ngon gång på 50. Hoppas min mens inte kommer nu till helgen. Lycka till

• fali

Jag plussade i helgen. Så min menscykel blev verkligen kortare av rr.

• Lady Bling

Tack Vicka81 och fali för era svar! Glad

fali: Skrattande Åh, vad roligt!! Grattis!!! Skrattande Hur många dagar tidigare kom ÄL? Plussade du 14 dagar efter att du kände ÄL? Hade du testat med ÄL-stickor eller hur märkte du att din ÄL kom tidigare? Jag har ju också oregelbunden lång menscykel så du ger mig hopp om att rosenroten kanske kan hjälpa mig på traven! Glad Hur länge hade ni försökt bli gravida innan ni fick plus nu? Var det första månaden du provade rosenrot? Ta hand om dig och magen! Glad

• fali

Tack fragglan: Jag har haft oregelbunden menscykel på mellan 30-50. Denna månad hade jag äl dag 12, 13. Jag plussade 15 dagar efter äl. Jag har inte använt mig av äl stickor utan kände av äl, hade molvärk samt äl sekret. Detta var vårt 14:e försök efter p-piller stoppet och första försöket med rosenrot. Lycka till.

• Lady Bling

fali: Tack! Vi har hållit på och försökt i drygt ett år, hoppas verkligen att rosenroten kan hjälpa till lite. Hur länge har ni försökt då eftersom du har  så oregelbundna menscykler? Om det kan gå 50 dagar mellan så kan det ju bli väldigt lång tid för 14 försök.

• Bakverk

Min ÄL har kommit 2-3 dagar senare efter att jag ätit rosenrot men cykel har blivit mer konstant på 29 dagar varken en dag mer eller mindre som det kunde vara tidigare.

• Frigg

Jag började ta Rosenrot mitt i menscykeln, vet inte om det gjorde så min menscykel blev längre? Rynkar på näsan
    Har sedan januari, då jag fick tillbaka mensen efter graviditeten, fått mensen mellan dag 32 och 35. Är nu inne på dag 39 utan att mensen kommit.
    Kör NC och förra månaden hade jag LH-stegring på dag 21. Den här månaden har har jag inte haft någon LH-stegring eller temphöjning, förrän för ca två dagar tillbaka. Då sa NC att jag hade haft ägglossning dag 35. Vet inte om det är möjligt.
    Jag har därför ingen bra erfarenhet av Rosenrot. Ville korta ner min menscykel och få starkare ägglossning inför min spiralborttagning i maj eller juni.
    Eftersom jag har kopparspiral tror

Svar på tråden Någon som fått ändrad menscykel av rosenrot?