• mullgrodan

Svart kräks (ursäkta ämnet)

Ursäkta om det låter äckligt, men jag undrar bara vad det kan vara för fel och om någon annan upplevt samma sak. Jag kräktes alldeles nyss och då kom det en svart, ganska kompakt massa. Har inte druckit kaffe, ätit lakrits eller något annat som är svart. Kan det vara galla? Har inte spytt på flera dagar och har ätit som vanligt. Visst låter det lite konstigt? Är i v. 14.

• Svar på tråden Svart kräks (ursäkta ämnet)
  • Alina

Har du ont i magen, varit stressad eller nåt?

Såg det ut som kaffesump ungefär?

• mullgrodan

Nej, äter inte järntabletter och är inte stressad. Känner mig bara precis som vanligt. Såg inte ut som kaffesump utan mer som en lakritsmassa. Trevliga detaljer, va...? Tack för era svar!

• tillytrotter

Tycker du ska ringa till sjukvårdsupplysningen o fråga om råd för det låter inte bra.

• IdaSaida

När man har blödande magsår, så kan man spy oxå, å det brukar typ se ut som kaffesump.

• Alina

Ring vårdcentralen för bättre besked. Det behöver ju inte betyda något men svarta uppstötningar bör man nog kolla upp. KAN vara magsår men behöver ju inte vara det.

• happy2

Har du druckit cola? för det kan ge den färgen du biskriver, jag hade magflunsan i helgen som var o då kräktes jag också svart

• mullgrodan

Nej, har inte druckit cola. Ska kanske ringa till vårdcentralen och kolla. Bara för att man börjar tänka på det känns det plötsligt som om det bara bubblar blod i magsäcken! Usch...

• Mmmajsan

Kan också vara näsblod som runnit baklänges...eller om du har hostat länge och det blivit blodigt i halsen av det. Men BRA att du ringer och frågar, det måste man göra. Jag skulle ha skickat dig till en läkare om jag hade suttit i andra änden telefonen.
    Lycka till, hoppas allt är väl!

• dottermorochmormor

Galla är gul så det kan det ju inte vara......jag tycker nog att du ska ringa och kolla upp det där ändå. Försök att låta bli att oroa dig bara.....

Kram och lycka till!
    /Ina

Svar på tråden Svart kräks (ursäkta ämnet)