• Nallemajatjejen

Program för att rita planlösningar.

Är det någon som känner till något bra och väldigt enkelt program som man kan använda för att rita planlösningar över tex ett rum eller en lägenhet för att sedan kunna rita in möbler på olika sätt? Ingen 3d behövs.
    Gärna ett gratisprogram eller ett med demo som man kan testa 30 dagar eller nåt.

• Svar på tråden Program för att rita planlösningar.
  • annca

Jag har ett som heter FloorPlan3D, men det kostade dock en bra slant... Skaffade det när vi skulle bygga för ett par år sedan.

• My 2

Viss möjlighet finns i Microsofts Visio, om du har rätt insticksmoduler och så men det kostar oxå en slant. Visst du kan använda ritverktyget i Word oxå men det blir svårt med skalor och sånt.

Själv använder jag faktiskt papper och penna. Har ritat upp rummet på oh-film och sedan klippt ut skalenliga modeller av våra möbler i färgat papper sedan kan jag flytta runt och pröva mig fram.

Tror det är svårt att hitta gratisprogram, gjorde dock en googlle-sökning och titta på dessa länkar:
    www.smartdraw.com/specials/floorplans.asp
    www.punchsoftware.com/index.htm
    www.homeplanpro.com/
    www.conceptdraw.com/en/products/cd5/ap_floor_plan.php
    www.houseplanz.com/

/my

• My 2

Ikeas har bara kök - laddade hem det och det fungerade inte alls annars, fanns liksom inte symboler för soffor och sånt! /my

• marina7712

www.boconcept.com/SiteVersions/40/278.asp

Har provat detta och det var väl okej. Kan dock bara använda deras produkter men man kan ju välja det som liknar ens egna. Kök och badrum finns ej men annars kan man möblera alla sorters rum. Gratis att ladda hem....

• marina7712

www.homeplanpro.com/

Provade precis den här, gratis i 30 dagar och verkar riktigt bra men den är på engelska så lite klurigare är det ju...

Svar på tråden Program för att rita planlösningar.