• Hexx

Går celluliter bort när man går ner i vikt?

Celluliter är väl fettceller? Då borde de ju gå bort när man går ner i vikt?
    Eller? Funderar eftersom det finns en massa krämer o sånt som påstår att de tar bort celluliter. Men det bästa borde väl att gå ner i vikt?

• Svar på tråden Går celluliter bort när man går ner i vikt?
  • Fragglerock

Jag har sett smalisar med celluliter och tjockisar utan så jag tror att det är rätt olika!

• Little T

Är det inte så att celluliter beror på att man har dålig blodcirkulation just där? Och att det är därför massage och motion hjälper?

Tror det åtminstone...

• JaneDoe

Det är nog inte vikten som avgör. Jag är jättesmal men har ändå. Det enda du kan göra är nog att minska på dåliga fetter och träna och torrborsta. Brukar hjälpa på mig. När jag äter nyttigt så blir de mycket mindre synliga.

• isisisis

Jag tycker iaf att jag får mer "knölar" på låren när jag gått upp i vikt!

• JaneDoe

isisis - men då kanske du gått upp i vikt för att du ätit en massa dåligt fett?

• Poena

Mina har gått bort nästan helt nu när jag gått ner ca 2 kg (var i ofs ej överviktig innan utan "normal"). Men det där är väldigt individuellt och har även med kosten att göra. Lätt massage ska även hjälpa.

• miu miu

Individuellt. Det handlar om hur ens hud är uppbyggd, arv, kost inaktivitet, natrium kalium balansen m.m. Vissa blir aldrig av med celluliter andra kan äta lite nyttigare så är dom borta. Så man måste ju först veta orsaken till varför dom har uppkommit. sedan beror det ju även på hur djupa dom är.

• garin

Nej de går inte bort, finns de där så finns de där oavsett om man är tjock eller smal.

• garin

Sen har du väl hört att man kan inte "punktförbränna", dvs skulle du gå ner i vikt skulle ju inte allt fett från låren och därmed celluliterna försvinna bara sådär... man har ju en viss kroppsform osv.

• 201201232

Celluliterna kan i alla fall bli mindre djupa om man går ned i vikt.

• Nomad

Hm, det är nog olika. Mina går bort när jag går ner i vikt, men man har ju sett riktigt tunna tjejer med cellisar så det verkar ju vara individuellt.

Svar på tråden Går celluliter bort när man går ner i vikt?