• pepparkakan

Plastad frotté

Var får man tag på plastadfrotte BILLIGT???

• Svar på tråden Plastad frotté
  • Linda F

Billigt och billigt. Finns på barnvagnsbutiker och på större matvaruaffärer, typ Coop. Vissa tygaffärer har det även på metervara, tyvärr har jag inte hittat någon där jag bor.

• Bill

Ohlssons tyger har billig och bra platstad frotté, om du nu har en butik i stan!

• 79Anna79

Jag köpte metervara i en tygaffär för 50 kr metern!

• burtok

jag har bara hittad vit plastadfrte. men har hört att det ska finnas i färg. någon som vet var?

• pepparkakan

79Anna79: var då? Låter ju super!!

• Pixy

Minns inte om den direkt var billig, men köpte på Ohlssons tyger på metervara och den är super!! Hade en jättebillig från ikea men den var vi inte alls nöjd med.

• Mollan81

Läste ett reportage i en föräldratidning om plastad frotte. Föräldrarna ska prova att ligga på det innan barnen gör det. Blir oerhört varmt!!

• Tant T

Jag sov på plastad frotté inatt, provade att lägga det under lakanet som säkerhetsåtgärd ifall vattnet skulle gå och det _är_ grymt varmt, kan jag säga!
    På vår föräldrautbildning tyckte BM inte man skulle använda plastad frotté av just den anledningen, bättre att lägga en vanlig frottéhandduk under lakanet eller filten. Hon sa att så länge bebisen inte är helt naken utan har blöja så är risken så pass liten att det ska komma utanför blöjan så det är det värt för att inte bebisen ska bli för varm! Hon rekommenderade naken bebis med bara blöja (ingen pyamas alltså) under natten, särskilt på sommaren, och ingen plastad frotté!

• Josefin02

Men IKEAS tunnare plastade grej (inte värd att kallas frotté) kan väl inte bli lika varm? eller?

• Tant T

Vi köpte vår (den jag låg på inatt) på Ikea... Det är plasten som gör det varmt, det ska dock finnas lite dyrare (och nyare) varianter på vissa barnvagnsaffärer (typ Babyproffsen och dylikt) där plasten är mer "invävd" i tyget och inte som den på ex. Ikea, där det är plast på ena sidan och "frotté" på den andra, men vi har inte letat och har ingen aning om pris utan tänker gå på BMs råd och inte använda sånt överhuvudtaget!

• Fiffa5

Det finns ju en variant som heter Hippychick som andas o därför inte blir lika varm som vanlig plastad frotte.

Så här står det om den på www.1klass.se

"Hippychick Bedprotector är det säkraste, enklaste och skönaste sättet att hålla sängen torr. Den prasslar inte och man svettas inte som gör med andra madrasskydd eftersom Bedprotector andas. Bedprotector består av två lager, underbart mjuk, borstad bomull med ett tunt skyddslager emellan som gör den 100 % vattentätt. Tvättas i 95 grader. "

Finns på hemsidan under sova/Sängtillbehör o finns i olika storlekar. Fraktfritt.

• Lie76

Jag har köpt Finess lakansskydd på apoteket för att ha i sängen ifall vattnet går. De ligger förpackade 5 st och är 80x170 cm och kostar 69 kr.Jag kommer sedan klippa dom i mindre bitar och ha på skötbordet.

Svar på tråden Plastad frotté