• vattenpuss

Vad har ni för utbildning

Jag undrar vad ni som hänger här har för utbildning? Gymnasie, högskola, grundskola osv! Lönade sig din utbildning tycker ni som läst på högskola/universitet?

• Svar på tråden Vad har ni för utbildning
  • LinnaLi

Hej! Har läst i sex år på universitetet. Läste Europaprogrammet 120p med inriktning mot kultur och språk. Har även läst historia och annat småkrafs. Har inte haft någon nytta av den i arbetslivet. Men det är klart att jag lärt mig mycket, men det är inte någon som vill anställa mig.

Jag jobbar som timvick på hemtjänsten. Nu när jag söker jobb tar jag ofta bort min akademiska utbildning i CVn så att arbetsgivarna inte ska bli avskräckta.

Det senaste jobbet jag blivit kontaktad om är som extrajobbare i en hamn, som typ lagerarbetare...

Verkar inte som att jag kommer att få nåt som är intressant för mig tyvärr...

• asta

Jag läser till civilekonom, har ett par år kvar. Har tidigare läst franska och italienska, här hemma och utomlands. Jag tycker definitivt redan att man får mer kvalificerade extrajobb med lite utbildning på cv:t. när jag är färdig är jag helt säker på att jag kommer få jobb inom några månader och att jag kommer få bra betalt. Jag har svårt att förstå de som aktivt väljer att låta bli att utbilda sig, i de flesta fall (om man inte bara läser någon flumkurs för sakens skull) har du ju igen det resten av ditt yrkesverksamma liv.

• Chaplin

Teknologie magister - Datavetenskap

• Chaplin

Och ja, min utbildning har verkligen lönat sig. Hade inte haft en möjlighet till varken lönen eller jobbet utan utbildning.

• Amandia

jag har undersköterskeutbildning. gymnasiet alltså..

när jag tog utbildningen så gav skolan gratis körkort, lektioner i teori osv till eleverna på omvårdnadsprogrammet. det var ett försök att värva de unga.. då visste jag itne vad jag ville bli, hade bråttom at välja och tänkte

"ähh jag tar det hära, får ju körkort, o lessnar jag kan jag hoppa av o börja med det jag vill sen"

nu jobbar jag på hemtjänsten, skööönt med körkortet!

• Mrs Ella

Jag hade inte heller haft mitt jobb utan en högskoleutbildning. Kanske har jag inte världens bästa lön men jag är nöjd.

• HaJoMi

Jag är usk/msk i botten och socialpedagog sedan. Tycker jättebra om både yrket som sådant och mitt arbete, men lönen kunde definitivt vara bättre, men det är ju som det brukar i kommunerna.

• Danbala

Fil mag, datavetenskap.

Jag har mycket glädje av utbildningen, även om inte en direkt sådan.

• listo

Högskoleeingenjör 120p + lite lösa kurser i bl.a. engelska

Svar på tråden Vad har ni för utbildning