• Anonym (grinig)

Grrrrrr.... Grannens ungar stör mig!

Måste få skriva av mig lite och hoppas att det är ok att jag är anonym om någon omtalad skulle råka känna igen sig.

Bor i ett litet hus med en underbar trädgård som nu står i full blom; pioner, konvaljer, löjtnantshjärtan, fågelkvitter och så "knirr" "knarr", "knirr" "knarr".
    Det går inte att vistas i trädgården för grannens ungar hoppar på sin rostiga studsmatta varje vaken stund av dygnet och ljudet gör mig snart GALEN!!!!
    Dessutom sjunger de om och om igen (med en, om möjligt, ännu gnälligare röst än studsmattan själv) "We are the winners of eurovision". GALEN var ordet.

Detta är barn och barn får man inte störa sig på!

Maken kallar mig pensionär!

Någon som klagat på grannens ungar någon gång?

• Svar på tråden Grrrrrr.... Grannens ungar stör mig!
  • Eliin

*skrattar* tyvärr har du nog inte så mycket att säja till om förutom att möjligen be dom smörja studsmattan

• Anonym (surkärring)

Jag har oxå blivit irriterad på grannungarna. Vi bor i lägenhet, och de brukar spela kula i trapphuset... ofta "tappar" de kulorna så det smattrar... ekar ju väldigt bra i ett trapphus... en dag gjorde de det alldeles utanför vår dörr, så då öppnade jag och sa åt dem att de kunde väl gå ut och leka istället, sa det med vänlig ton, de är ju trots allt små och det är ju deras föräldrar som borde säga åt dem att de inte ska leka utanför folks dörrar, mank an ju råka öppna dörren på dem, man kikar ju inte alltid ut innan man öppnar.
    I alla fall, efter jag sagt åt dem så började en period då de roade sig med att kika in genom brevinkastet... högst irriterande! Kom på dem en gång och sa då att "jag blir rädd när ni gör så, det kan ju vara skurkar som tänker bryta sig in och ta alla våra saker". Då vart de lite blyga och sen har de låtit bli det i alla fall. Och de spelar inte kula utanför vår dörr längre heller... har sett dem ute nu, och de skrattar och är glada, så alltför sura kan de ju inte ha blitt!

• Anonym (mamma)

Anonym (grinig) men hur gammal är du och man får faktiskt föra liv till kl 22 på kvällen så stör du dig så på det så flytta då...bor man i hyreslägnehet/radhus/hus väldigt nära andra så får man räkna med ljud....

• beckisen

hehe kom å tänka på ett avsnitt av osbournes där deras grannar spela tennis 24 timmar om dygnet typ och så fort de sitter i trädgården eller öppnar ett fönster så hörs det
    smack-----smack------smack.

Visst kan det vara irriterande när man vill sitta och filosofera i sin egna lilla värld och så behöver man höra på sånt.... men inget man kan göra åt.. men gnälla för sig själv får man helt klart.

Det var som för några veckor sen och det var så himla varmt och skönt.. man var tvungen att ha öppet för annars blev det för varmt inne. Då passade bönderna på att GÖDSLA alla åkrar runt omkring i 1 veckas tid typ. Vi har åkrar in på trädgården.. inte så kul det heller kan jag tala om :)

• biomedbonus

Hur gammal är grannbarnet?
    du kanske kan ge barnet en kaka och bli kompis med h*n bara för att komma åt studsmattanOskyldigDen kanske går å smörja...

• mästerkattenistövlar

Anonym (surkärring)- Måste ju säga att du är den mest snälla och pedagogiska surkärring jag hört talas om! Sån vill jag också vara. Jag är snarare den elaka som ser jättesur ut och svär. hua för mig...

TS- barn kan man inte göra så mycket åt, de måste ju leva. men föräldrarna har faktiskt ett ansvar för att barnen inte stör allt för mycket. som någon redan skrev, be dem smörja mattan iaf!
    Sen får du väl köpa öronproppar mot skönsången eller nått. Förstår att det är jobbigt.

• MELIM

Vi hade problem med att grannens 5 (!) ungar alltid slängde sina skor på hela vårt våningsplan. Man kom knappt ur hissen.

En del var tonåriga pojkar dessutom. Luktade mindre gott.

De roade sig med att skjuta fotboll på väggen som vette mot vårt vardagsrum...försök se på TV då.

Jag behövde dock aldrig säga till själv ;)
    Min dåvarande sambo var en tjurskalle utan dess like, så jag försökte bara hålla mig ur vägen när han gormade på barnens far.

=/

• Anonym (grinig)

Känner mig genast på bättre humör, tack för att ni delar med er!

Funderar på att anlägga ett mindre tivoli i vår trädgård också.
    Tänkte börja med en linbana, ett hopptorn och en skock bräkande getter (kan man få dem tysta till kl 22.00 tror ni).

• giz

ääääää köp gäss istället för getter

mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • Oggy

måste bara skriva att vi har ständigt superdåligt samvete för att vi stör våra grannar! Nästan varje natt vaknar stora killen o gallskriker varpå han väcker lillebror med så båda skriker samtidigt. Vi bor i lägenhet.

Svar på tråden Grrrrrr.... Grannens ungar stör mig!