• ommseif

Bärsjal - från babyproffsen

Hej!
    Behöver lite tips, ni som är erfarna med bärsjalar, har sett att babyproffsen har en tricot-sjal som heter "Tricot-Slen"
    Nån som har den?
    Vad kostar den?
    och i jämförelse med andra "märkes-sjalar"?

• Svar på tråden Bärsjal - från babyproffsen
  • Nova70

På Babyproffsen har jag för mig att den kan vara något dyrare än att köpa den på nätet.
    Priserna varierar men brukar ligga runt 500 kr, lite mer och ibland lite mindre.

Har provat en och den är riktigt bra.
    Dock ej bra till så tungt barn som det står i instruktionerna.
    Upp till halvårsbebis funkar denna trïkåsjal säkert fint.

Här hittar du den t.ex:

http://www.satsumo.se/index.php?menu=1&link=02-2

• ommseif

tack så mkt för länken !
    ja, jag vet att tricot sjalar är bäst för små spädbarn, har en liten på 3 veckor här hemma nu och känner nu att jag MÅSTE köpa en sjal... !

• ommseif

Nån som köpt den från babyproffsen ?
    Vad kostar den där?
    (skulle vilja ha den NU!) o har en babyproffsen affär här i närheten...
    Om det inte skiljer så mkt så köper jag ju den hos BP iallafall

• Knyttet och K

Jag vet inte exakt vad den kostar hos Babyproffsen, men jag tror inte att det blir så mycket dyrare än att beställa. Du slipper ju frakten när du handlar i butik, så det jämnar nog ut sig.

Jag har provat en Tricot Slen som hastigast och tyckte att den kändes väldigt stadig och bra. Så finns den i så underbara färger också. Jag ska def ha en sån till nästa barn

• misschili

jag köpte min på babyproffsen för ca 600:- har jag för mig ..

• ommseif

ok tack så mkt men efter att ha frågat på båda babyproffsen affärerna här i malmö så visade det seig att ingen av dem sålde sjalarna... ja ja så men det var ju i så fall samma pris ungefär (aningens billigare bara att beställa den från internet)

• Caro Lin e

ommseif: Annars kan du åka till Babyproffsen i Lund. Om du vill känna på sjalen innan menar jag, de brukar ha Sino (och Ringo) hemma.

• Jalapeno

provade ett par olika trikåsjalar innan jag valde just tricot-slen för att den var så stadig och fanns i precis samma färg som mina glasögon
    Bra val, tycker jag.

• Naimiez

Har en ljus turkos som jag ÄLSKAR!!! Se bild i mitt galleri....

• ommseif

beställde en "sand" är supernöjd !!
    och den kom dagen efter att jag beställde den
    Det var snabbt!

• Jun

Tyckte priserna på Babyproffsen är hutlöst höga... här i falun kostade den säkert närmare 700 (minns inte exakt men priset avskräckte mig från att ens prova den i affären). Vi tänkte istället åka ner till Jönköping o köpa den där för ca 500, vi ska ju ändå åka genom jönköping på semestern så vi tänkte passa på då

• ommseif

har sett att den kostar 600:- på Babyproffsen i Kristanstad
    kontigt att det skiljer så

men i jämförelse med bärsele är det ju ungefär samma pris iallafall... även om man kan tycka att det är ju "bara tyg" i en sjal :-/

Svar på tråden Bärsjal - från babyproffsen