• Maj grodan

När börjar dom sträcka sig efter saker på mage?

Hej

Undrar när de små börjar sträcka sig efter saker när man lägger dom på mage? (Tilde är 4.5 mån)

Tilde är inte så förtjust i att ligga på mage men det går an ca 5-10 min i taget, men hon har inte ens försökt räcka sig efter sina leksaker när hon ligger så.

När började era småttingar göra det?

• Svar på tråden När börjar dom sträcka sig efter saker på mage?
  • Filippa

Vet ej.
    Min Malin gillar inte heller att ligga på mage, så hon har full göra med att stånka och försöker dra sig fram. Efter 5min gallskriker hon och är ARG.
    Man undrar om hon någonsin kommer att lära sig krypa.
    Hoppas det kommer något svar, är lite nyfiken jag med.

• Spixie

Emil började med det när han var kring 5 månader. Nu är han hur aktiv som helst efter leksaker å annat som mattan i vardagsrummet.

• Upptagen

Heira var nog runt 4,5 månad när hon började så smått... nu är hon 5 månader och sträcker sig ganska så lätt efter saker, och ligger ganska så långa stunder på mage innan hon tröttnar.

• FruSöderström

när hon var drygt 3 månader så såg man att hon så gärna ville, när hon var 4 månader kunde hon ta tag i saker.

• AME79

dennis(4,5) ligger inte kvar på mage han har lärt sig vända så nu snurrar han bara runt

• minimilla

Min Minja har vänt sig från rygg till mage sen 2½ mån ålder.. Hon är nu 3½ mån..nu har hon även börjat sträcka sig efter sakerna på golvet. Hon älskar att ligga o rulla omkring på sin filt! Reste sig för första gången upp på armarna idag!

BVC sa idag att hon är ovanligt tidig med det.."jaha"..sa jag.. Det vet man ju inte som förstagångsmamma! Hihi.. ; )

• Gosehumpa

jonathan var 3m 1v när hanförfösta gången tog sin leksak och stoppa i munen men det är samma här blir jätte arg om han ligger för länge

• anosca

Min plutt är 4,5 mån, han ligger oftast på mage och roterar i en cirkel för att nå leksakerna runt sig. Han har tuggat och sugit på sina leksaker nån månad redan, han har nog starka armar för han reser sig upp på raka armar mest helatiden, han kan istället inte lägga ner huvudet o vila. Då blir han frustrerad. Om jag då lägger honom på rygg så han kan vila så hinner jag inte därifrån förrän han rullat runt till mage igen.
    Han har börjat lyfta på rumpan men då "tappar" han huvudet istället men det är en början.

• kaml

Nelly sträcker sig och fångar saker hela tiden. Hon älskar att ligga på mage. ( Hon är 4 mån idag) Hon har stäckt sig efter saker i en månad iallafall, men hon blir duktigare för varje dag på att fånga dem.

• Maj grodan

Oj vad olika det är.

Det är väl som med allt annat: Kommer när man minst anar det och hon känner för det

• Tessanoliki

Min Tilde har alltid avskytt att ligga på mage, har skrikit efter max fem minuter. Men för ca 1 v sedan började hon kunna vända sig från rygg till mage, och sedan dess tycker hon om att ligga på mage. Hon sträcker sig också efter saker. Hon är 4 mån.

• Kattiz

~4månader..nu är hon redan väldigt duktig på det..roterar och flyttar sig dit hon vill =) ser hon nåt hon vill ha så hämtar hon det!

Julia är 5.5mån

Svar på tråden När börjar dom sträcka sig efter saker på mage?