• MallaW

Vad äter ni till frukost

Jag har aldrig varit någon frukostmänniska men sedan vi började försöka skaffa barn försökte jag börja med frukost. Åt då alltid havregrynsgröt, snabbt, enkelt och nyttigt. Sedan jag blev gravid klöks jag av bara tanken på gröt så nu försöker jag trycka ner en macka med ost varje morgon, jättenyttigt!!! Vad äter ni och framförällt är det gott?

• Svar på tråden Vad äter ni till frukost
  • Aran

Jag äter Musli och filmjölk på morgonen. På helgerna brukar vi slå till med te/kaffe, smörgås.. yogurt, juice.. ägg o diverse pålägg.. Finns mycket mumsigt. Jag var inte heller någon frukost människa innan jag blev gravid, då slank det ner en slät kopp kaffe på morgonen + en cigg som frukost.. . Vilket det inte gör längre såklart

• trollnatt

fullkorns barn flingor med massor av mjölk sött o gott 1 timme senare macka med chokladkaffe mmm sen blir det inte mycket mer ätande under dagen tyvärr hatar vanlig mat just nu

• Mårran74

Yogurt + flingor(cornflakes el. müsli) och frukt(fruktsallad eller tex banan, jordgubbar, kiwi, ananas) + smörgås(med kalkon, ost, kaviar, skinka, leverpastej eller annat på)

Kräm + mjölk, smörgås.

Thekopp + äggsmörgås med kaviar

Mannagrynsgröt + mjölk(socker och kanel), hårdsmörgås.

Favoritfrukosten är den längst upp! Den med yogurt, flingor och frukt. Den kan man variera i oändlighet mha frukten(just nu tycker jag att det är godast med jordgubbar )...

• MELIM

När jag var gravid kunde jag bara äta vitt bröd och wienerbröd till frukost. Drack silverthé (mjölk+vatten)till detta.

=)

Till middag åt jag bara köttfärs-rätter och pommes frites.
    Allt annat klöktes jag av. Speciellt lukten av lax och TANKEN på kyckling.

Behöver jag tillägga att jag gick upp ganska mycket i vikt ? *ler*

• Babe

Jag får inte i mig så mycket frukost, men försöker ta igen det under dan, äter ett mellis redan på fm...
    Till frukost blir det oftast lite juice och digestive
    *inte så näringsrikt, men bättre än inget*
    babe

• skotertjej

Havregrynsgröt.
    Det är det som jag mår bäst av och klarar mig nästan inte utan det för då får jag ont i magen.

• sockertopp84

är ingen frukost människa jag heller,men nu när jag är gravid känner jag att jag måste äta nåt på morgonen.så de ha blivi en macka med ost tills idag.klarade bara inte av osten klöktes direkt blä va äckligt de va idag.

• Babe

Tillägg: på söndagsmornarna är det mysigt med en senare frukost. Då är det såååå gott med wetabix. Jag äter dem med varm mjölk och kanel alt. jordgubbssylt alt. skivad banan. Nyttigt och gott!
    Babe

• jenny74

Äter gärna Special K med mjölk eller lätt A-fil. Skivad banan i om det är med mjölk! Mums!!!

BF 10 juni
  • Stumpan82

Fil , havrefras, en mjuk macka med salami eller kalkon och en hård bröd smörgås, jucie

På helgerna blir det mannagrynsgröt med hallonsylt och mjök

• snillis

Vissa morgnar äter jag Havrefras och mjölk och andra morgnar äter jag två smörgåsar med typ ost och/eller skinka på med te till. Ibland kokar jag ägg också (kanske 2 gånger i veckan).
    Vi köper allltid bröd på bageri som är jättegott.
    Jag älskar att äta frukost.

• Qui

Äter yoghurt varje morgon sedan någon månad tillbaka, något annat får jag inte ner. Mår fortfarande illa på mornarna.

• Börnen

Mellanfil, startmüsli, en mjuk med ost, en hård med leverpastej och gurka samt ett litet glas juice.

Börnen v. 16
  • Elsi

Kaffe/te, smörgås med cream cheese/salami och juice. Fil och flingor om jag hinner med det.

• Jesster

För tillfället så är det varma mackor med mjukost som står på menyn

• TorpSara

Vad kul att läsa om folks frukostvanor! Vad duktiga ni är allihopa! Jag äter just nu fil och müsli eller branflakes. På sommaren med MASSOR av färska jordgubbar i! På vintern gärna gröt och på helgerna mycket mer...

• Moajan

Äter oftast:
    Havregrynsgröt med 1 äpple i, kanel och mjölk. 1 kopp te och ett eller två glas juice.
    På helgen blir det:
    Naturell youghurt med banan och äpple i. Tre fullkornssmörgåsar med pålägg. Juice, te eller kaffe
    Ibland ett ägg eller färska frallor.

Jag älskar att äta frukost!!!

• Millah

Oftast blir det ett stoer glas jucie och någon smörgås med leverpastej sen några skorpor till det.

Svar på tråden Vad äter ni till frukost