• miu miu

Pris för att sätta fast diamanter få förlovningsring??

Jag hade velat sätta fast några små diamanter i min förlovningsring! Vet någon vad det skulle kunna kosta??

• Svar på tråden Pris för att sätta fast diamanter få förlovningsring??
  • Curlingmorsan

Beror ju lite på hur stora stenar du ska ha. Jag har pyttepyttesmå (kan dom "heta" 0,02ct kanske?) i min vigselring och det skulle kosta ca 500kr för sten + arbete att sätt i en ny.

• miu miu

åh, det låter som ett ganska bra pris tycker jag. Borde man gå till typ guldfynd, eller en liten guldsmed?

• Curlingmorsan

Jag designade min ring hos en guldsmed. Har ingen aning om vad det skulle kosta hos tex Guldfynd. Men kolla runt, det kan nog löna sig. Lycka till! :)

• VåraHjärtan

skulle vara f int att sätta i en diamant i min ring med.. måste ringen vara bredd för att göra det? vet inte hur bred min ring är. men rätt small..  typ 5 mm kanske

• Emeraldy

Jag har precis satt in en diamant i min ring, det kostade 800 kronor på en lite mindre guldsmeds-affär. De tog den största diamanten som fick plats och min ring är 4 mm bred.

• penapöna

I min förlovningsring skulle det kosta 300 kr att sätta dit en sten, en liten diamant, ringen är 3,5 mm bred tror jag, eller nästan 4. Det var på Smycka där de har en egen guldsmed som jag fick det priset.

Tips är att inte göra det via guldfynd eller liknande där de måste skicka iväg ringen utan istället prata direkt med en guldsmed som gör jobbet på plats.

• miu miu

emeraldy- kan du inte lägga in en bild på ringen???

• Emeraldy

miu miu: Jag försökte ta en bild, men det blev inget bra, det bara blänker, det syns inte hur den ser ut

• miu miu

okey! anade det, svårt att fota blänkande saker :)

• mitt nya liv

emeraldy
    fota utan blixt går det säkert bättre...

• Emeraldy

mitt nya liv: provade det också, men då blev det för mörkt istället Är nog inte världens bästa fotograf (eller har bästa kameran..) Ska göra ett nytt försök!

• Emeraldy

Nu har jag provat att fota ringen, bild finns i mitt galleri! (men handen ser jätteful ut!

• mitt nya liv

var väl inget fel på den handen?
    Fin ring oxå

• miu miu

Snyggt!Min ring är 5mm bred så jag antar att det skulle vara ungeför samma storlek på diamanterna! Funderar nämligen på att sätta dit 5 stycken senare i år när vi har varit tillsammans 5 år! Hade varit kul att ha en för varje år! Snyggt sedan när den är full!!!

• Emeraldy

miumiu: Kul idé! Min diamant är som symbol för min lilla Moa, 6 veckor idag

• Curlingmorsan

I mitt galleri finns en bild på min ring. Det är två smala vitguldsringar som stenarna sitter i, en på varje sida om förlovningsringen. Har inget att mäta med just nu, men tror att dom är ca 3-4mm bara.

Svar på tråden Pris för att sätta fast diamanter få förlovningsring??