• silhuett

Köra bil när man tar antidepressiv medicin?

Får man det, är min enda fråga?

• Svar på tråden Köra bil när man tar antidepressiv medicin?
  • silhuett

Okej, vad bra! Tänkte nämligen börja övningsköra i sommar.

• Anonym

ja det får man. i alla fall med dom vanliga sorterna. sen finns det väl dunderpiller man inte får köra på.

slå upp tex zoloft och fluoxetin selena (vanliga antidepp) i fass.se och läs mer.

• Nattsaga

Fast på min medicin, som heter ciprale står det såhär:

"Körförmåga och användning av maskiner:

Cipralex kan hos vissa personer försämra reaktionsförmågan, vilket man bör tänka på vid tillfällen då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning och precisionsbetonat arbete. "

Cipralex är en nyare variant av cipramil och citalopram och ska vara "snällare"...men jag vet inte, jag känner inte att jag har sämre reaktionsförmåga.

• Anonym (fluoxetin)

samma sak som Nattsaga skrev står på fass.se om fluoxetin selena... Fast jag klarar att köra bil utan problem. Man får känna efter helt enkelt, vare sig man äter medicin eller inte.

• ming

Fast de har väl inga triangelvarningar på antidepp tror jag.

• mamma 27

Jag tror oxå att man måste känna efter själv. Jag har ätit det i ca 3 år och jag har inte kännt att jag har sämre reaktinsförmåga! Bara i början när man känner av biverkningar, jag har haft otur och har fått äta många medeciner innan jag hittade en som passade mej!

• Clavi

Det går jättebra att köra bil med sån medicin.

OT: Alla varninstrianglar kommer tas bort från läkemedlesförpackningar, i framtiden ska man själv få avgöra om man kan köra bil eller inte.

• milla122

det är just i början när man äter medicinen som man är trött och har viss nedsatt förmåga, går över efter ca 4-6 veckor.

Svar på tråden Köra bil när man tar antidepressiv medicin?