• sakoline

Skillnad gravid mage och tjock

Tycker jag har fått rund putmage och skojar om att jag ser ut att vara i andra månaden eller nåt! (Är inte gravid) Kan trycka in min mage och antar att man inte kan göra det med ett foster inuti, haha!
    Men hur ser man skillnad på en gravid mage och en tjock mage som vuxit av mat och sött?

• Svar på tråden Skillnad gravid mage och tjock
  • Siri2006

En gravid mage brukar vara väldigt hård att ta på och man kan inte dra in den...

• Amatea

En gravid mage med en massa fett utanpå musklerna ser i början ut som en vanlig hederlig tjock mage -tyvärr
    Dock brukar det inte puta så värst mkt i andra månaden för någon utan mer i 4:e och framåt

• sakoline

Ingen skillnad på "hur den putar"? En rejäl kagge kan ju svämma över byxlinningen, en fin liten putmage kan sticka rakt ut... Hur?

• morgerda

Jag har ju alltid haft en rundad mage *suck* men nu i 15+6 är den rundare nertill samt fastare. Jag kan liksom inte dra in den, "trycka in" den som jag kunde som icke-gravid. Så den putar mer "utåt" än väller över (fast jag välde iofs aldrig över) byxorna - och så gör det ont att ligga på mage och att ha trånga byxor är ett stort nej. Ändå har magen storleksmässigt inte vuxit särskilt mycket ännu.

Svar på tråden Skillnad gravid mage och tjock