• paris1

Trombyl+ Omega3

Hej, är det farligt att äta Trombyl + Omega3?

• Svar på tråden Trombyl+ Omega3
  • BlåRosen

Nopp,,går helt utmärkt..

• Burkamelen

På ACO Omega 3 burken jag har så står det att man ska rådfråga läkare. Omega 3 och Trombyl är bägge blodförtunnande. Jag har valt att inte ta Omega 3 de dagar jag tar Trombyl. Jag blöder lätt näsblod av Trombyl och är rädd att det blir för mkt med både Trombyl och Omega 3.

• Betty2

Hmm, om jag var du skulle jag fråga min läkare. Antar att du får Trombyl på recept från IVF-kliniken? Kolla då med den läkaren att det är ok att du äter Omega-3 samtidigt.

Detta eftersom följande står på min burk med ACO Omega-3 Forte (köpt på apoteket):

"Fiskolja kan leda till viss förlängning av blödningstiden. Personer som använder blodförtunnande medel (t.ex. Waran) eller acetylsalicylsyra (t.ex. Trombyl) bör därför rådgöra med sin läkare innan behandling med ACO Omega-3 Forte påbörjas."

Med detta menar jag inte att det är "farligt", men man vill ju att försöket skall lyckas och då skulle i alla fall jag fråga min IVF-läkare innan jag tog något extra preparat - speciellt när det står så i informationen om Omega-3. Lycka till!

• Betty2

Ser nu att jag skrev samtidigt som Burkamelen, så där fick du samma var dubbelt upp.

• paris1

Tack så mycket för svar, jag ska fråga min läkare. Jag testade negativt efter min 4 ruvning, så jag försöker ändra någonting till nästa gång som blir i augisti, ska prova akupunktur tror jag...

• Betty2

Och så kan jag inte stava heller märker jag, jag menade att du fick samma "svar" inte samma "var".
    Lycka till i augusti!

• paris1

Kan tillägga att jag köpte Omega3 plus i Finland, märke Möller
    som innehåller folsyra, B- och E-vitaminer bland annat...

Svar på tråden Trombyl+ Omega3