Trombyl+ Omega3
Hej, är det farligt att äta Trombyl + Omega3?
Hej, är det farligt att äta Trombyl + Omega3?
Nopp,,går helt utmärkt..
På ACO Omega 3 burken jag har så står det att man ska rådfråga läkare. Omega 3 och Trombyl är bägge blodförtunnande. Jag har valt att inte ta Omega 3 de dagar jag tar Trombyl. Jag blöder lätt näsblod av Trombyl och är rädd att det blir för mkt med både Trombyl och Omega 3.
Hmm, om jag var du skulle jag fråga min läkare. Antar att du får Trombyl på recept från IVF-kliniken? Kolla då med den läkaren att det är ok att du äter Omega-3 samtidigt.
Detta eftersom följande står på min burk med ACO Omega-3 Forte (köpt på apoteket):
"Fiskolja kan leda till viss förlängning av blödningstiden. Personer som använder blodförtunnande medel (t.ex. Waran) eller acetylsalicylsyra (t.ex. Trombyl) bör därför rådgöra med sin läkare innan behandling med ACO Omega-3 Forte påbörjas."
Med detta menar jag inte att det är "farligt", men man vill ju att försöket skall lyckas och då skulle i alla fall jag fråga min IVF-läkare innan jag tog något extra preparat - speciellt när det står så i informationen om Omega-3. Lycka till!
Ser nu att jag skrev samtidigt som Burkamelen, så där fick du samma var dubbelt upp.
Tack så mycket för svar, jag ska fråga min läkare. Jag testade negativt efter min 4 ruvning, så jag försöker ändra någonting till nästa gång som blir i augisti, ska prova akupunktur tror jag...
Och så kan jag inte stava heller märker jag, jag menade att du fick samma "svar" inte samma "var".
Lycka till i augusti!
Kan tillägga att jag köpte Omega3 plus i Finland, märke Möller
som innehåller folsyra, B- och E-vitaminer bland annat...