• sabia

varför tjuvtestade jag?

HEJ.
    jag skulle egentligen gravtesta mig den 11/6, men av envisheten så testade nu ikväll.
    jag vet inte om det var för tidigt eller om det borde har gett utslag.
    JAG ÄR SÅ JÄLVA TRÖTT PÅ ALLT DET HÄR MED BARN.
    JAG ORKAR INTE MERA.

• Svar på tråden varför tjuvtestade jag?
  • sabia

stavade lite fel. jävla ledsen

• MamsenJ

det var nog för tidigt. det är väl bara tredje idag? när har du bim?

• skrollis

Hej gumman!
    Jag vet hur det känns.
    Ett tag tror jag att jag testade en ggr i veckan.
    Blivit lite "skadad" efter ett missfall.:(
    Men man tänker ju varje dag nästa,"är jag gravid nu tro".
    Skickar lite ((styrkekramar)) till dig!

• BlåRosen

Men TS,,VARFÖR tseta så tidigt??..

• sabia

jag vet inte, man blir så ivrig.
    är det alldelles för tidigt?

• MamsenJ

om du har bim den 11/6 och det är tredje idag så var det väl alldeles för tidigt. clearblue iallafall är det väl tidigast tre dagar innan bim med och då ska det vara morgonkiss.

• BlåRosen

TS,,japp det är på tok förtidigt..

• BeataBus

2002 testade jag med CB 4 dagar FÖRE mensdag..o fick positivt...beror ju på hCG halten

• BeataBus

fast idag e det ju den 3:dje så lite tidigt kanske...

• sabia

jag hatar att gå ifrån hs, med en gravtest i hand för då vet jag att jag inte kan hålla mig. ohhhhhh jag är så ledsen.

• Betty2

Ja det är väldigt mycket för tidigt. Nu är jag inte säker på vilken typ av behandling du har gjort på HS, men om det är IVF med embryon som är odlade i ett par dagar brukar det ta ca 4-5 dagar innan embryot fäster. (Är det insemination borde det ta ca 1 vecka innan något embryo kan ha fäst, precis som när man blir gravid på vanligt sätt.) Det är först när embryot har fäst som kroppen börjar producera graviditetshormonet som ger utslag på stickan. (Och den första tiden är det alldeles för lite graviditetshormon i kroppen för att det skall kunna ge något utslag.) Visst kan man i vissa fall få positivt innan bim/testdag, som BettanM, men då har det ju ändå gått ett par veckor från befruktning/insättning och man har hunnit få högre halt av graviditetshormon.

Så du behöver inte vara ledsen redan nu, det är bara att vänta och se vad det blir för resultat på den riktiga testdagen. Kram!

• annaerika

Jag gjorde ett neg test dag 9 efter ET och fick neg. Var knäckt men några dagar senare blev det ett plus. Vänta och testa på din riktiga dag. Lycka till.

• mimmis

jag tror det är alldeles för tidigt att testa för det är ju en hel vecka kvar tills testdagen, även om du har fler dagar än mej från ET till testdagen så är det för tidigt för att visa på testet så vänta tills din dag jag vet tiden går långsamt och visst det kliar i fingrarna att göra test för man viil ju så gärna att det ska vara +, men lycka till så får vi hoppas på + nästa söndag kram och ta det lugnt och sköt om dej ,

• Meme

Man hoppas så jäkla mycket att det ska visa plus.
    Och till slut blir man ju faktiskt besatt av det. Så jag förstår dig, absolut.
    Hoppas att det blir ett plus snart.

• Betty2

Ser nu att jag missförstod förut. Jag trodde att det var ruvardag 3 som du hade testat på, men nu fattar jag att 3 syftade på datumet. Jag är nog lite för trött och borde gå och lägga mig i stället för att sitta här.

Men i vilket fall så är det för tidigt, eftersom det är mer än 1 vecka innan testdag. Jag tror absolut att du kan få ett annat resultat på testdagen. Lycka till!

• Mirakela2

Hej!

Förstår dig. Jag är på ruvardag 8 och vill bara testa, men jag ska försöka hålla mig till dag 14-15. egentligen har jag testdag 18. Hoppas att du testade för tidigt!

• Marick

Hej!
    Du behöver inte va ledsen, testadade plus på BIM+1 i oktober denna gången 8 dar innan testdag så det kan va så olika från gång till gång. Vet hur det är att inte orka vänta

Men ge inte upp du har gott om tid att pinka randigt.

Svar på tråden varför tjuvtestade jag?