• Lona

Nån mer som känner sej VÄLDIGT trött så här i slutet???

Hej!

Usch,känner mej så fruktansvärt konstigt trött hela tiden.Vet att det är vanligt att vara trött under en graviditet men det ska väl inte vara så här mycket??Jag har jätte bra värden så det behövs inga järntabletter(tack och lov).Jag sover skit dåligt om nätterna tyvärr och det med att jag får så fruktansvärt ont i höfterna och imellanåt benen inte alls kul,man hittar ingen skön sovställning alls att ligga på längre*suck*.Och på dagarna så försöker jag att ta mej en liten lur men jag kommer aldrig in i sömn utan det blir bara en vila framför tv.
    Kan ju också vara för att jag håller på att bli sjuker,har känt mej väldigt hängig och fryser och svettas om vartannat och nyser som bara den så det är säkert nåt sånt på gång*suckar*.Har även dubbla hjärtslag i mellanåt,kan det vara för att jag sover för lite tro?
    Brukar ha det annars också i normalt fall men inte lika ofta som jag har det nu och jag vet att det är vanligt att ha det under en graviditet och att det inte är nåt farligt.
    Är det fler som känner samma sak gällande tröttheten och är det nån som har nåt bra tips på hur man kan bli piggare och framförallt få den sömn man behöver?
    Tacksam för alla svar!!

Oj blev lite långt men tack för att ni tog er tid att läsa iaf
    Lona v 32(31+3)

• Svar på tråden Nån mer som känner sej VÄLDIGT trött så här i slutet???
  • delifi2

hje ja känner igen mig
    hittar ingen bra sovställning på natten, vrider å vänder mig, ja tror att ja somnar av ren utmattning till slut.
    har oxå bra värden å så, men d e så jobbigt att inte kunna sova när man vill d.
    tyvärr har ja inga bra svar att komma med

• Nightwish

Jag känner samma med tröttheten, sover helkasst på nätterna men tycker det e skönast att sova på sidan med en kudde mellan låren. Har usla järnvärden (99) så det kanske är därför jag är trött. Men kan inte sova mycket om dagarna heller eftersom vi har en kille på 2,5 år och en liten tjej på 1 år som far omkring =)

• Lona

skönt att jag inte är ensam om detta iaf*skickar varma kramar*

• Mist

Ja!

Samma här!
    Är så fruktansvärt trött.
    Sover jätte dåligt på nätterna av samma anledningar som ovan... Smärta i bäckenet och ont i blygdbenet.Har två kuddar mella knäna och en bakom ryggen å en under magen.. så det blir inte mycke plats till sambon trots vår 140säng

Idag har jag haft huvudvärk och sovit i två timmar under dagen för att jag va helt slut.
    Är trött nu igen och blir orolig för att nåt ska vara fel... Ska ringa BM imorgon å fråga!

Ta hand om er tjejer, å lysnna till era kroppar!
    Kram Mist v.38

• Yonna

Jag känner precis som du skriver Lona! Ja, det är jobbigt att vara trött! JAg har numera en massa kuddar i sängen och bullar upp med dem. En under magen/brösten, en mellan benen, ibland under benen också och så en bakom ryggen. Det gör det hela liiite bättre, men snacka om projekt när man ska vända på sig!
    Ja, vad gör man...? Vet inte faktiskt. Nån annan som har tips? Det där med hjärtslagen är för att lungorna trycks mot hjärtat. De kan man undvika genom att hålla andan litegrann. Det sa min doktor till mig iaf. Vet väl inte riktigt om det funkar...
    Men snart tjejer är det över! Fast då får man väl inte heller sova... Men då kan man i alla fall ligga på mage igen! Skönt!
    Många kramar till er alla! /Jonna v 34

• penny74

Skönt att läsa att man inte är ensam! Jag sover dock ganska bra, förutom toalettavbrott, så jag har trott att det berott på dåligt järnvärde. Känner mig så trött ibland och får prestationsångest på jobbet... Undrar hur jag skall orka. Tycker att "alla andra" som varit gravida där jag jobbar fixat det så bra... Jag vill också vara duktig! Men jag har bestämt mig idag. Jag skall jobba fyra och en halv vecka till. Tänk, det är inte mycket! Det skall jag klara!

Kramar på er alla! //Jenny v 33

• Lady Tess

Hejsan!

Jag e åxå "dyngtrött" utan att göra nått, det e juh nästan så man får dåligt amvete för att ögonen bara rinner av trötthet!

Man tack o lov sover jag jätte bra på nätterna utom toa besöken då!

Kram Terese V34

• 79an

Jag känner verkligen igen mig, är konstant trött. Tror faktiskt på att det kan vara sömnbrist. Man kan ju inte riktigt sova som man vill, tyvärr. Blir mest trött på eftermiddagar men vågar inte sova då för att inte förstöra nattsömnen, (som att den skulle kunna bli mer förstörd).
    Snart är det över o vi har våra små änglar hos oss.
    Själv är jag superglad att jag är sjukskriven, vet inte om jag hade pallat me det annars.

• oOoMYSANoOo

Jag tror att det e normalt att få trötthets perioder mot slutet av grav.
    Jag kan vara hyffsat pigg i nån dag... sedan kommer denna dödströtthet och bryter av i ett par dagar.. Jag har utmärkta värden och det beror inte på järnbrist eller dyl. När man inte orkar med att vara trött *s* längre.... borde det inte vara dags då ??
    V 38

• Lillasyster

Känner igen mig i det du skriver. Jag är också såååå trött... Jobbigast av allt är höfterna. Jag måste sova på sida för mage går ju så klart inte och ligger jag på rygg blir jag yr men höfterna mår inte bra av att hela tiden ha all tyngd på sig. När jag vaknar på morgonen bränner det i höfterna, ibland ner i benen också, och det känns som att dom ska låsa sig...
    Har tyvärr inget tips på hur man ska bära sig åt för att bli piggare, jag behöver såna jag med.
    Kram!

//Lillasyster v. 33

Svar på tråden Nån mer som känner sej VÄLDIGT trött så här i slutet???