Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Lalalong

Linser

Är lite inne på att skaffa linser... trött på att gå med glasögon alltid.
    Var köper ni era linser och vad betalar ni för dem? Lite dålig prisinformation på optikernas hemsidor.

• Svar på tråden Linser
  • oktmamma

Köper mina hos optikern men har nu på senare tid köpt via nätet.
    Det beror på om du ska tex ha endags, månadslinser vad priset ligger på.

• Lalalong

oktmamma
    Ok! Är det mycket dyrare med endagslinser? Det hade ju varit nimmast så klart.
    Hur mycket billigare köper du de på nätet jämfört med hos optikern?

• oktmamma

Helt klart billigare på nätet men jag går till optikern inte lika ofta nu men man vill ju kolla upp synen o stryrkan lite då o då. Men nu va d läääänge sen då jag använder brillor :)
    Så priser kommer jag tyvärr inte ihåg vad dom ligger på.

• Lalalong

oktmamma
    Så du använder inte linser nu? Jag fattade det som att du köper linser på nätet nu... så vad kostar de där? Eller hinner du glömma det mellan varven

• oktmamma

Jo, vissa tillfällen har anväder jag linser o har dom ligger hemma. Du kan ju kolla på typ lensway.com ?? o jämföra sedan med vad det kostar hos optikern :)

• Lalalong

Ok!
    Tack för hjälpen!

Puffar lite för frågan. Visste finns det fler på FL som använder linser än bara oktmamma!!

• oktmamma

*haha*Det borde ju göra det :)

• Nika75

Jag köper alltid linser på nätet. Fick ett erbjudande om rabatt nyligen på www.lenson.com, de har bra priser och stort utbud. Synen och ögonen kollar jag en gång om året hos en optiker, och betalar då bara för undersökningen. Jag såg nu att lenson samarbetar med olika optiker så man får bra pris genom dem. Så kolla in sidan!

Linserna jag använder heter förresten O2 Optix och jag är väldigt nöjd. Det är en månadslins med väldigt högs syresgenomsläpplighet så man får sova med dem i bland. Väldigt skönt när man t ex reser mycket. Med förra linserna var ögonen illröda, snustorra och igenklistrade om jag råkat sova en halvtimme med dem inne!

• Emeraldy

Nika75: Jag provade O2 Optix och jag tyckte de var fruktansvärt osköna - tyvärr, för de ska ju vara bra för ögonen...

Lalalong: Jag går hos Blic SpecSavers (tidigare 2Blå) och de är jättebilliga - billigare än på nätet ibland.

• E l l a

Köper också på nätet, brukar kolla var det är billigast men jag tror jag handlat på Lensway. Använder också 02 Optix och jag tycker de är superbra - sitter mycket framför datorn på jobbet och med dessa har jag inga problem med torra eller svidande ögon.

• DiZZY

Jag köpte mina hos en privat ögonläkare här i stan (eskilstuna) och jag betalar 1000-1500:- (dyrare med synundersökning) för mina halvårs linser som jag kan använda ett år. är väldigt nöjd med dom.

• Lalalong

Tack för era svar och tips om linser.
    Eftersom jag har en liten tjej på en månad så blir det ju korta sovintervaller, även på dagarna. Därför kommer jag ju att behöva en lins som man kan sova med för att slippa ta in och ut linsen flera gånger om dagen.
    O2Optix får man sova med ibland säger ni.. Hur ofta är ibland? Jag har sett att det finns linser som man har dygnet runt i ett par månader. Någon som har erfarenhet av dessa?

Emeraldy
    Mina glasögon är köpta på Blic så det blir nog att jag vänder mig till de så det är ju roligt att höra att det har bra priser.

• Vaja

Jag använder oxå linser - Provision. Det är en månadslins som man inte behöver ta ut så ofta. Sätt i dom och ta ur dom en månad senare. Supersköna tycker jag och man slipper för mycket pet i ögonen. Jag köper mina hos optiker, dom är turligt nog billigare än nätet. Hade O2optix innan, men jag behöver en torisk lins så jag bytte till Provision Toric. Finns en icketorisk oxå.

• Champagne

Jag har endagslinser från synsam. Betalar 350kr/månad och får då linserna hemskickade i brevlådan Bekvämt, dyrt men jättebra!

• Alcarinque

köper 2veckors linser från lensway. betalar ca 800:- för ½ år. Går till optikern 1 ggr/år för att kolla ögonen, men annars ser jag ingen vits med att köpa linserna där.

Jag har Acevue advance och det är ok att sova med dom ibland. Lätt hänt att det blir för ofta här kanske...

• Nettis1981

Jag köper mina hos synsam. Betalar 242 kr i månaden via autogiro. Jag har en special lins på ena ögat så mina är kanske lite dyrare. Tycker det är kanon smidigt med linser skönt att slioppa glasögon. jag ska skaffa glasögon så jag kompletera med dom. Vi ska ha en liten i juli och det är skönt att ha glasögon som man kan slänga på sig på natten när man läre upp och fixa lite.

• Nika75

Angående O2-optix och sömn. Med ibland menas en hel natt någon-några gånger per månad, eller korta "naps" då och då. Jag fick provsova en natt med linserna när jag fått dem, sedan kollade optikern mina ögon efteråt för att se att allt såg bra ut och det gjorde det. Jag har dock inte sovit en enda hel natt efter det, däremot på flygresor, tågturer, framför teven mm.

Sedan finns en sort som är en ren dygnet-runt-lins också... men den har jag inte provat. Måste säga att jag är lite skeptisk, jag vill faktiskt inte ha linserna i mina ögon hela tiden.

Svar på tråden Linser