• Ms Leia

Hur stort var ert foster i v 11 (10+0)?

Jag gjorde Vul i i v 8.

Nu undrar jag ni som gjort i v 11 hur stora var era då? Det står så olika på olika sidor. Bla i Mammapraktika står det 3-4 cm på v 10 och 4-6 cm på v 11. Det tycker jag är stort.

Det står inte samma här på FL.

*Ms Leia gravid v.11*
  • Svar på tråden Hur stort var ert foster i v 11 (10+0)?
  • L och A

jag gjorde i vecka 10. 9+5 tror jag att det var och då var bebisen lite över 3 cm.

i en bok jag fick av bm står det att i vecka 11 så är bebisen ca 4,5 cm.

Men allt är individuellt, så för en del kanske bebisen är 6 cm.

• Ms Leia

Ja nånstans 3-4 cm är det ju nu då, är i v 10+0. Det är ju bara 2 dagar efter du gjorde.

Det är så skoj att veta.

*Ms Leia gravid v.11*
  • Helmus

Mammapraktikan brukar stämma bra, men då är vecka 10 just 10+0, den räknar fullgågna veckor! Min bebis var 3 cm i vecka 9+6!

Väntar på bebis, BF 31 juli
  • Ms Leia

Så om jag är i v 11 nu så ska jag läsa i Mammapraktika på Graviditetsvecka 10 - Bebisvecka 8?

*Ms Leia gravid v.11*
  • majsan2

Hej, gjorde VUL i veckan, då var den lill* 25mm och det motsvarade 9+3 (vecka 10). I Mammapraktikan ska man tolka det som fullgånga veckor, dvs om du enligt FL är i vecka 11 så är du i vecka 10 i Mammapraktikan. Jätteknepigt. Jag har börjat använda mig av xx+x för att vara på det klara...

• Lilah

När jag gjorde VUL i 10+3 var det 36mm

• sara1981

Jag gjorde UL i v 11+1 då var bebin 43mm (Huvud till rumpa).

I vissa böcker anger de längden på hela bebisen därför kan det skilja en de på olika fakta i samma vecka!

• Helmus

Ja, precis, om jag jämför med de mått jag fått på UL och VUL samt vad barnmorskan sagt så stämmer mammapraktikans information för hela veckor, så i vecka 11 så blir det graviditetsvecka 10, bebisvecka 8 !

Väntar på bebis, BF 31 juli
Svar på tråden Hur stort var ert foster i v 11 (10+0)?