• Camillchen

Amningsinlägg Thermobaby

Är på jakt efter var man kan hitta
    Thermobaby´s Amningsinlägg någonstans.

Fick prov på det i Babyboxen från Babyland/Pampers verkar kanonbra ... har ju provat apotekets två sorter som fastnar i bröstvårtan och man blir alldeles luddig

Enlig Babyland Kungens Kurva så söker man just nu återförsäljare och vet inte när man får in nya på lager...

Tack för hjälpen ... från en luddig ny mamma

• Svar på tråden Amningsinlägg Thermobaby
  • eldoona

Prova medelas amningsinlägg. De liknar thermobaby och finns på babyland och barnens hus. Funkar mkt bättre än apotekets, fastnar inte alls!

• Camillchen

Ska prova dom ...tack för tipset ... håller som sagt var på att bli galen på att fastna med en hungrig bebis på armen...

Några andra tips? Alla mottages tacksamt

• Amathea

Amningsinläggen som finns i babyboxen finns att köpa där du hämtar boxen...
    i göteborg iaf...
    jag hämtade mina boxar på babyhörnan och där sålde dom sånna inlägg.
    Svindyra var dom dock
    Synd eftersom dom va så bra.

Amathea - Mamma till Jonas o Miranda födda i v 24+4
  • Camillchen

Hej på Er,
    Har idag varit på Babyproffsen i Norrtälje och köpt de tre sista förpackningarna ... tur att man har en syster som bor på Vätö så vi hade vägarna förbi.

Tack till Amathea för tipset ... då det var Du som satte oss på spåret ...

Visade sig att Babyproffsen inte skulle ta in dom (var något med leverantören) men butiken i Norrtälje har lagt en egen beställning då man anser att dessa är dom bästa så där kommer dom att finnas ivarjefall ... Lycka till!

• Amathea

camillchen:
    Va betalade du för dom?
    Kul att mitt tips ledde till fullträff

• Camillchen

Dom kostade 119:- precis som på Babyland.

Håller med dig om att det inte är särskilt billigt men å andra sidan så bytte jag dom andra ibland flera ggr om dagen och dom här funkar hela dagen för mig ivarjefall. Så då blir det ju mer ekonomiskt trots allt. Sen stressen och det onda när man ska jokla bort luddet från tutten

Nöjd mamma = Nöjd Ludwig

Tack än en gång

• Amathea

camillchen:

Håller med om att de andra inläggen klarade sej längre, men tänk bara på at det blir bakterietillväxt i inläggen om du inte byter ofta.
    Speciellt nu när det är så varmt!

• Lotta37

jag köper dem på Babyplanet på Fridhemsplan och på Söder. De är dyra men absolut bäst!

Svar på tråden Amningsinlägg Thermobaby