• Angela1

Billiga eller dyra blöjor?

Tänkte bara fråga hur många av er som köper billiga bjöjor. Jag har alltid varit noga med att köpa Pampers eller Libro med motiveringen att min bebis bara ska ha det bästa.

Så köpte jag nyss ett paket blöjor för 49 kr på Pekås bara för att prova.49 kr är ju inte så farligt mycket pengar att slänga ut om man nu inte skulle bli nöjd.Och vet ni vad? De var inte alls så dåliga som jag trodde!

Så nu blir det billiga blöjor när vi är hemma och dyra när vi ska bort(det blir ju gärna längre mellan bjöjbytena när man är på resande fot) och på natten.

Hur gör ni andra? Köper ni billiga eller dyra blöjer. Och ni som har provat både och, tycker ni att det är stor skillnad?

• Svar på tråden Billiga eller dyra blöjor?
  • Änglatuss

Vi köper Lidls

Libero blir fanny röd i rumpan av, pampers gillade jag inte alls, coopextras har dålig passform på Fanny, Coops egna är sådär.

Men av de jag testat så LIDLS!

• Monstermamman

Jag har prövat billigare märken och dom har varit näst intill värdelösa..
    Pampers är (tyvärr) dom som funkar bäst på våra barn.

♥ Monstermamman
  • Jennie med ie

De vi köper är "mittemellanbilliga". Vi köper Baby cares blöjor på Netto. Betydligt billigare än t ex Pampers och Libero. Och inte köper vi dem för att vi är villiga att kompromissa med vårt barns bästa, såklart, utan vi tycker helt enkelt de är minst lika bra som de dyrare så varför då köpa de som kostar mer bara för att det är ett känt och stort märke? Baby Care är i sin tur betydligt dyrare än de allra billigaste märkena, men de vi testat av de har vi helt enkelt inte tyckt var bra.

• Angela1

Då ska jag med testa Lidls. Min sambo har sagt att han inte vill att vi ska handla blöjor där men jag kan inte förstå varför man ska betala över två kronor per blöja(pampers), om man kan komma undan med hälften. Vad i Pampers blöjor mer än marknadsföringen och de söta små trycken, gör dem mer än dubbelt så dyra som budgetblöjor egentligen? Visst de håller kanske tätt bättre, men på dagen byter man ju ändå ganska ofta och då känns det ganska värdelöst att föredra bjöjor med tolv timmars skydd(Libero).

• Enyana

Vi har Euroshoppers billiga blöjor på dagen och Liberos som nattblöjor. Jag tycker att ES är helt okej, men de klarar inte riktigt en hel natts kissande så därför har vi Libero på natten. Har testat några olika billiga blöjor, men inte tyckt att några andra än ES varit okej...och Pampers är inget vidare tycker jag så det har kanske inte alltid med priset att göra heller.

• AnnaKlara

Vad är det för priser på de olika märkena då? Jag har försökt kolla, men tycker jämt det är så utplockat i blöjhyllorna på Willys (där vi brukar storhandla) och sen så verkar de inte ha så himla många fler märken än De Två Stora Dyra.

Hjälp mig, jag sparar gärna in en slant på blöjor!

• Angela1

Jag vet inte riktigt vad de kostar men de dyra är väl
    Libero
    Pampers

De mitt i mellan är
    Icas
    Willys
    Hemköps byxblöjor
    Coops
    Huggies

De billiga
    Pekås(Babysitters)
    Euroshopper
    Lidl

Finns säkert fler men det är de jag vet. Har provat de flesta.

• Pyret 85

vi använder willys blöjor och de är precis lika bra som libero fast mycket billigare(89:-/paket)

//Mamma till världens sötaste Lian
  • Jennie med ie

Baby Care på Netto kostar ca 80 kr/paket och i storleken 9-18 kg är det nog 62 blöjor/paket. Mittemellanpris alltså.

• silhuett

Vi köper billiga blöjor; Euroshopper. Tycker de är lika bra som dyrare.

Varför är det priset som avgör vad som är bäst? Att endel märken är dyrare kan ju bero på att reklamen kostar massor av pengar för dem.

• Adelisa

köpte först lidls. Men de passar inte så bra. Julian är lång och smal tejpen går om magen och vi har minsta storleken. Men nu bör jar de passa lit e och de är hel okay. Men jag har dem aldrig på natten elelr om vi ska iväg.

Det är bara libero här. Pampers har läckt och sitter inte så bra och nää.

Libero är ju inte jättedyrt om manär medlem i liberoklubben. Får tillbaka 50 kr nu t.ex. då jag skickaar in 5 märken som man klipper ut från paketen..

• Arctura

Jag har prövat de flesta och tyvärr så tycker jag libero är bäst hittills!! Willys och Huggies blir det ju fullt av gele kladd (kulor) i rumpan av... Coops läcker pga den dåliga passformen. Pampers är så "plastiga" och hårda...

Vad heter Lidls blöjor? De har jag nämligen inte testat...

• silhuett

Arctura:

Har du testat Euroshopper? Jag tyckte inte heller om Willys och Coops, men ES är superbra tycker jag (säljes på ICA Maxi)

• Arctura
    silhuett--> Ica maxi finns inte här hos oss och jag har inte sett de säljas nån annanstanns heller, annars skulle jag nog ha testat dem med...
  • silhuett

Ni har ingen liten ICA heller, har sett dem säljas i enstaka mindre ICA-butiker.

• musli

Lidl's blöjor heter Cien och kostar ca. 69:- för 50 stycken... Funkar bra för oss, vi använder ju mest tygblöjor förutom nattetid och när vi åker till Umeå till exempel...

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Billiga eller dyra blöjor?