• Grus grus

Söta bebisar

Läste på känsligt nu om en mamma som var så ledsen över att hennes son inte är så söt. Började själv fundera över bebisars utseende. Hur viktigt är det egentligen att de är söta? När man ser en bebis säger man ju alltid att den är söt. Det har blivit som en artighetsfras! Så därför blir man helt paff ifall bebisen inte är så söt. Men egentligen, är man mer stolt över sitt barn om han/hon är söt? Vad säger ni?

• Svar på tråden Söta bebisar
  • wea

Hej!

Jag har en dotter på 6 månader och jag tycker givetvis att hon är underbart söt. Jag tror att man ibland som förälder tycker att sitt barn är "sötare" än vad kanske andra tycker men jag tror att naturen har skapat en så.
    Ibland ser min dotter lite rund ut och hon blir lätt röd i ansiktet när hon är varm och då är hon kanske inte världens sötaste... Men är jag lika stolt för det? Självklart!

• emmsan123

Svårt att säga, man är väl inte så himla objektiv när det gäller sitt eget barn, men älskar sitt barn gör man väl hursomhelst. Sen är man väl stolt över olika saker när det gäller ens barn. Jag är stolt över att Oskar är så stark fast han är så liten t ex. och alla människor barn som vuxna har väl bra egenskaper, sen är kanske inte alla vackra enligt gällande norm, men alla barn är ju underbara på sitt sätt.

Vår Oskar kom 29/3!
  • Mammeluren

Spelar väl egentligen ingen roll vad andra tycker. Jag tycker ju alltid att min dotter är sötast... ingen är så fin som hon. Så känner nog de flesta föräldar och då säger det sig ju självt att ingen tycker mitt barn är lika sött som jag själv tycker. Lite snurrigt det där

Svar på tråden Söta bebisar