• smyg

amningsklänning till bröllop

Några bra tips?

• Svar på tråden amningsklänning till bröllop
  • bubbelmaja

Inget tips om amningsklänning, men väl ett tips om klänning. Jag var på bröllop när jag ammade mycket. Jag köpte en vanlig klänning med smala band, så dana som har ett spänne likt det på en bh. När jag skulle ammma drog sambon ner spännet till max så det blev slappt om du förstår, så jag kunde dra ner tyget över bröstet. Det funkade jättebra. Jag hade en virkad sjal över, så bh-bandet inte syntes så mycket. Sjalen hade jag sedan att dölja bröstet lite.

• Skrinda

Jag hade en omlottklänning från Lindex på dotterns dop. Kostar 249 kr, finns i olika färger och mönster och är jättesmidiga!

• heddeliini

Boob har amningsklänningar.

• Harlots House

Skulle också satsa på en omlottklänning. Jag har köpt en på H&M som jag har nu under graviditeten och den hade funkat som amningsklänning också.

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Harlots House
    Den här har jag och den är jättesnygg Köpte i stl 36 och jag kan alltså ha den med min stora mage och jättetuttar
    We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Havsjungfrun

Jag undra också. Vill dock ha någonlite finare än Bara Glads och Boobs klänningar för att passa dresskoden.

• Familjen G

jag ska på bröllop på lördag och ammar... jag köpte en jättefin vanlig klänning på lindex som kan bara dra ner över axeln när man ska amma och öppna bh.n... jag tyckte att den dan fick snygghet gå före det praktiska för sååå många gånger ammar man ju inte under en kväll så att man inte kan ta lite krångel till förmån att känna sig snygg!!!

• uniMog

i så fall: vilken omlottklänning som helst med ett limme under

// Pejgan
  • AnnaKlara

Pejgan: åh vilka fina kläder, toppen!

• uniMog

annaklara, mm om jag vore miljonär...

// Pejgan
Svar på tråden amningsklänning till bröllop