Är 38 grader alltid feber? Förbryllad....
Jag vet snart inte vad jag ska tro.....
Har än en gång fått ett samtal från min dotters förskola och fått höra att hon har feber (38,1) och är kinkig.
Som vanligt är det ju bara att ta sig iväg och hämta henne, förstås. Men jag förstår verkligen inte!
Hon var hemma och var förkyld hela förra veckan, men har varit hur pigg och kry som helst under helgen.
Och nu, efter 4 tim på förskolan är hon dålig igen.
Självklart kommer min dotters välbefinnande först, men ibland undrar jag om inte peronalen letar fel på barnen? Konstigt sätt att tänka kanske....
Men det känns som att de plockar fram termometern nästan efter ett schema istället för att gå på allmäntillståndet först.
Jag tror nog att det har hänt många ggr att dottern har haft upp emot 38 grader och däromkring (vilket jag anser är mer en förhöjning av temp, än feber) utan att vi har vetat om det.
Om man har stenkoll på tempen hela tiden så kanske man läser in mer i en stunds "kinkighet" än annars? Eller är jag helt ute och cyklar?
Det är bara så frustrerande, för jag vet ju hur det bli nu när jag har hämtat henne. Hon kommer, iaf i mina ögon, att vara lika pigg och glad som vanligt.
Någon som har några tankar kring detta, eller liknande erfarenheter?