Bobbys riktiga pappa?
Någon som hört något om Bobbys riktiga pappa? Vart finns han någonstans?
Någon som hört något om Bobbys riktiga pappa? Vart finns han någonstans?
ingen?
ingen aning faktiskt, har inte hört nått om han
Har också undrat...men det har ju aldrig stått ett ord om honom så han finns nog knappast i närheten...?
Det stod om honom i tidningarna för några veckor sedan..Han har inte haft kontakt med sin son förutom en gång som dom träffats...vet ej varför dom inte haft kontakt...
jag läste någonstans att när Bobbys mamma blev gravid fanns 5(!) tänkbara pappor så de fick ta DNA på samtliga...det tyder väl på att de haft en högst tillfällig förbindelse...någon skrev här att han bor i Malmö. Min teori är att det rör sig om en gruppvåldtäkt, det är därför Bobbys mamma var så "kall" genetemot Bobby och hans biopappa inte brytt sig nämnvärt...
Bobbys pappa sägs ha samma handikapp som Bobby hade.
Men det snackas ju mycket skit här i byn nu!
vad hade bobby för handikapp? har inte följt så noga det där..
Bobby hade ett medfött kromoson fel som heter Fragill x och det är ett handikapp som påminner om Autism..
eller kanske ärftligt..
ok, tack
Fragil X kan vara ärftligt, och mamman har anlaget.
Ja, just fragile x ärvs tydligen ifrån mamman. Men vad vet jag, mamman och pappan kan ju båda ha det ändå.
Visst kan både mamman och pappan ha anlaget, men om pappan har det spelar ju ingen roll eftersom män bara kan föra det vidare till sina döttrar, inte till sina söner.
Fragile-X är ärftligt, och en pojke kan endast ärva det från sin mamma. (Eftersom X-kromosomen kommer därifrån). Jag tror det är hogs möjligt att Bobbys mamma har en ganska fullmuterad Fragile-X (dvs inte bara en "bärarform" - som inte ger symtom men som kan mutera till ett fullt syndrom vid nedärvning), eftersom symptomen skiljer sig ganska mycket mellan tjejer och killar. Skulle förklara mycket av hennes beteende i hela den här situationen, iaf så som det verkar när man läser om fallet.