• Dopup

Kyla öl eller hålla den kyld

Jag ska ha fest till helgen och skulle då behöva ha ett smidigt sätt att hålla ölen som jag ska bjuda på riktigt kall utan att ha tillgång till kyl.

Det är 120 33cl som ska hållas kalla. Har tänkt lägga en massa påsar med is i en balja och lägga ölen där i.

Någon här som har tips på ett smidigare sätt?

• Svar på tråden Kyla öl eller hålla den kyld
  • turia

det är väl ett alldeles utmärkt tips du kom med själv hehe

• Nika och Noel

Ja så brukar vi göra: fylla en vattendukn man samlar atten i (regnvatten) och ha en massa isklampar sen i med alla ölen. Det är bra för folk att gå och ta sen...

• Rabies

Försök stapla på höjden så mycket som möjligt, en tunna är perfekt. Något bättre sätt än is finns desvärre inte, om du inte har tillgång till el ;)

• laven

öppna påsarna och häll i isen. inte smidigare men kallare...

• Solan01

När vi hade fest förra året så köpte vi is på McDonalds och la den i en stor zinkbalja. Sen är det bara att stoppa i flaskorna. Vill man piffa till det lite extra så kan man t.ex. lägga i rosblad eller hela blommor bland isen. Eftersom det är ganska många flaskor så kanske du får ta två eller tre baljor beroende på hur stora du hittar.

• Dopup

Gummis76: Det lät ju smidigt, kommer du ihåg hur mycket du fick betala för isen?

• Solan01

Jag fick lägga valfritt belopp i den där burken som står vid kassan. Pengarna går till Ronald McDonalds barnsjukhus. Jag har för mig att jag la 50 spänn. Kan dock inte garantera att de är lika snälla på alla McDonald´s restauranger. Jag ringde några dagar tidigare och kollade så det var ok och sen åkte jag dit en kväll när de inte hade så stressigt. Problemet om man hämtar dagen innan festen (som vi gjorde) är såklart förvaringen. Hade som tur var en tom frysbox ledig.

Svar på tråden Kyla öl eller hålla den kyld