jag steloperera mig för 2 år sedan. Läkarna stadgade upp 4 kotor i ländryggen med metallstavar, som dom sedan skrapade benskärvor från höften och lade runt. Där bildas det sedan nytt ben runt stavarna.Jag har 6 spikar i ryggen.Fick morfindropp i 3-4 dagar, sedan i tabletter.Hade mycket värk.
jag låg inne i 10 dagar.Fick ha en hel korsett på mig dag och natt i 4 månader.Fick inte sitta i en stol på 3 månader.Sedan la jag av korsetten ibland. Efter 6 månader fick jag börja träna så smått.Orkade inte så mycket. Nu efter 2 år tränar jag fortfarande.jag hade det jobbigt i ett halvår,sedan blev det bättre o bättre så sakteliga.
Är man inställd på att man ska gå igenom detta så är det bättre.
Försök se framåt och inte tycka allt är skit varje dag.
Det var jobbigt, men väl värt allt besvär om man jämför mitt liv hur det var innan operationen.
har du frågor så svara jag på dom om du vill, så att du kan stötta honom. Det behövs.
Jag var också rädd innan men efter operationen så var det bara att gilla läget.Tyckte det var skönt att nu var det gjort och nu var det bara att försöka komma tillbaks till livet och få styrka igen.