• Apif la deuxième

Jag drog ut en 15mm lång sticka ur vänstra skinkan

Ni med små stickor i fingrar eller fötter har inget att komma med, själv gick jag två veckor med en 3mm grov och 15mm lång trästicka i arslet, som jag fick när jag satt på altanen. Några veckor senare skrapade jag upp såret där den tryckts in, och hela stickan kom ut.

Tänkte bara att ni ska få veta det, jag tyckte det var så fantastiskt så jag funderade på att spara den blodiga stickan som bevis, men jag har tappat bort den.

• Svar på tråden Jag drog ut en 15mm lång sticka ur vänstra skinkan
  • Trocadero

Fyfan va ont!!!!SovGott på dig!!!

• Dino78

Haha,detta måste vara det absolut mest onödiga inlägg för dagen Nu kan jag sova gott

DIF i själ och hjärta
  • Apif la deuxième

Äh det var så fascinerande så jag inte kände smärta

Dino, bra att man kan stå till tjänst

• Beckah82

Min son har en liknande historia...

När han var bebis och började gå längs möblerna när han var 6 månader så fick han in en hel stock rakt in under nageln på långfingret.

Stickan var ca 3 mm bred och så lång så att den sträckte sig under hela nageln och ner till köttet nedanför nageln.

Jag åkte med honom till BVC som tryckte ut stickan. jag såg att det fortfarande var något mörkt kvar längst ner men BVC-skötersnan hävdade bestämt att nejdå allt var borta...det var bara ett blåmärke.

När han kom hem så lät jag honom sitta och plaska händerna i en stor bunke med saltvatten (för att det skulle bli rent).

När fingrarna var helt uppluckrade och blöta tog jag tag i långfingret och klämde till ordentligt och då trillade det ut ytterligare en sticka, lika stor som den första...usch så äckligt ont det måste ha gjort!

Jag har dock inte tappat bort stickorna utan har klistrat in dem i sonens "Mina-första-år-bok" och så skrev jag hela historien i boken.

Så kan det gå. Vidrigt ont med stickor under nageln... speciellt när de är över en centimeter ner och går in i köttet nedanför nageln...

Beckah -82, mamma till ♥ Victor ♥ -98 hemsida: busig.sida.nu
  • Apif la deuxième

Bläää ja! En sticka i rumpan är ju bara kul, men under nageln, urk!

• siamesen

Staaaaackars dig Apif...fast min sticka i foten sitter fortfarande kvar...och en gang har jag fatt en tändsticka rätt igenom handen

• Apif la deuxième

Ni har ju missförstått, det var inte ett dugg synd om mig, tvärtom, jag tyckte det var helt fantastiskt, bland det ballaste jag varit med om

• siamesen

Japp förstar dig..Hellre en sticka i arslet än en pale i r*ven som det heter

• Elfan

Min man vickade i en skola för några år sedan och fick en rejäl sticka i foten som han glatt karvade ut... Men han la den blodiga stickan i en påse och gick till rektorsexpeditionen - sen fick dom äntligen nytt golv i gympahallen...

• Angelica

Det heter spåga

Synd att du tappade bort den apif, nästan värt att rama in ju

Svar på tråden Jag drog ut en 15mm lång sticka ur vänstra skinkan