Hotell i Bangkok, Tips önskas!
Önskar tips på bra hotell i Bangkok, gärna nära shopping o sevärdheter.
Önskar tips på bra hotell i Bangkok, gärna nära shopping o sevärdheter.
Vi bodde två nätter på Rembrandt. Det var ju dyrt i jämförelse med det vi betalat för enkla hotell runt om i Thailand. Men det var så skönt att komma dit efter att ha bott enkelt i två veckor. Minns inte vad det kostade men ca 500 kr/natt, tror jag. (Hade mest bott för 60 kr/natt fram tills dess) Låg rätt bra till, nära sky train som tog oss till marknader och köpcentrum. Pool, suverän frukost, rent, lyxigt, bra massageställe precis bredvid. Bangkok är ju så himla stort och allt man vil se är ju så utspritt så om det är nära till de sevärdheter ni vill se vet jag inte. Vi såg palatset, åkte på floden, var till MBK och nattmarknader osv och tyckte inte vi spillde så mycket tid på resande. Vi åkte sky train och tuk tuk. Vi tog en bit i taget hela tiden, stannade till vid tempel och annat på vägen.
Vilken prisklass hade ni tänkt er?
Pollica: Har väl inte funderat så mycket över rumspriserna, men från 500-1000/natt/rum kanske kan vara rimligt. Vi har bott i Bangkok en gång tidigare för ungefär 7 år sedan, men kommer inte ihåg vad vi då gav per natt. Hotellet som vi bodde på då vill jag definitivt inte bo på. Men jag vill att hotellet ska hålla minst bättre mellanklass då vi har barn med oss.
Hallå!!! Är det ingen som kan tipsa om hotell i bangkok???
Kolla här ---> http://www.sawadee.com
Klatermaja: Jag vill ha tips om bra boende som någon redan har bott på och rekomenderar. Sawadee känner jag till sedan länge.
Vi har bott på The Twin Tower 4 ggr senaste åren. Kostar runt 300 spänn för dubbelrum tror jag(jag vet billigare än vad ni tänk).
Helt ok!
www.precisionreservations.com
Vi bodde med 4 månaders bebis, fick bebis säng.
Frukost buffe med omelettekock...
Det enda var att det är heltäckningsmatta.. men det är det ju ofta tyvärr, vad tänker de med...
Lycka till!
Vi bodde på Grand china princess i chinatown (fyrstjärningt) och det var helt OK. Det tog ca; 10 min med taxi till MBK tex. Jag kommer inte ihåg vad det kostade riktigt men en 400-500:-
Såg nu att ni hade barn med er, då rekommenderar jag INTE grand china princess. Hotellet har en skypool högsta upp och staketet runt den poolen är allt annat än barnvänligt. Vi hade ju med fyra barn i åldrarna 4mån, 1,5 år, 3 år o 5 år och det var bara den stora tjejen som fick bada (under konstant övervakning). Har ni mindre ej gående barn så är hotellet fint